Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Jornades i monogràfics
Esmorzars d´innovació

INNOV-UP: Com créixer innovant amb start-ups

Organitzador: ACCIÓ
Lloc: Barcelona
Data: 4 de novembre de 2016
09-11-2016
1571 visites
Què cal tenir en compte per innovar a través de start-ups? Quins són els beneficis per fer-ho? Es pot fer corporate venturing i no morir en l'intent? Descobreix com l'empresa Zobele integra les start-ups en el seu procés d'innovació de manera que les dues parts obtenen beneficis.
Els Esmorzars d'Innovació d'ACCIÓ t'ofereixen sessions per reflexionar sobre la capacitat d'innovació de la teva empresa. Apunta-t'hi!

Zobele és una empresa fabricant de mini aparells electrodomèstics que innova gràcies al disseny i desenvolupament de productes basats en l’experiència d’usuari. Recentment, la seu que l’empresa té a Barcelona i que pren les decisions d’innovació per a tot el grup, ha decidit fer un pas més i ha incorporat una nova manera d’innovar: a través de start-ups.

Joaquim, Llorente, Chief Innovation Officer, ens explica en aquesta entrevista com es fa, si ho pot fer qualsevol empresa i quins beneficis n’obté. Coneix com és el model d’innovació de Zobele, els factors imprescindibles per iniciar nous projectes d’innovació, la seva metodologia per fer cocreació i, sobretot, com innovar a través de start-ups.

Entrevista a Joaquim Llorente


Troba aquest vídeo al nostre canal de Youtube.

 

1. Com innova Zobele?
Zobele innova amb un procés estructurat però àgil, identificant clarament el verdader problema a solucionar. Tenim sempre en compte l'experiència de l'usuari, la viabilitat tècnica i l'oportunitat de negoci.

2. Sols o acompanyats?
Sempre acompanyats. Ens prenem l'open innovation molt seriosament. Integrem coneixement i tecnologies externes, moltes vegades amb models de risk-sharing-rewarding amb els nostres partners.

3. Què és allò imprescindible per innovar?
Equivocar-se moltes vegades, de fet incentivant el fracàs. Això sí, deixant clar des de l'inici els factors clau d'èxit desitjats. Si durant el procés ens allunyem; llavors tornem enrere i afinem.

4. Un èxit:
Guanyar el premi P&G Connect & Develop. El premi internacional d'open innovation organitzat per P&G que reconeix la innovació que ha possibilitat el llançament d'un producte a més de 50 països en menys de 2 anys, amb un volum de 150 milions d'unitats anual.

5. Un fracàs:
Diverses iniciatives no han evolucionat durant el procés. Com més avançat en el procés fracassen; més importants són les conseqüències econòmiques, i el cost d'oportunitat es multiplica.

6. Una innovació per al futur:
La Internet of things. Zobele està en una posició privilegiada per integrar la connectivitat en el petit electrodomèstic. Tenim un gran coneixement de hardware, i l'objectiu final és oferir una experiència totalment nova a l'usuari, on la informació i el factor social són la innovació.

7. Un consell per aquells que volen innovar:
No tinguis por a equivocar-te, però equivocat aviat!

 

 

La teva puntuació
Mitjana (1 Vot)