Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Jornades i monogràfics
Setmana de la internacionalització

Setmana de la Internacionalització 2016

Connecta't a ACCIÓ
Organitzador: ACCIÓ
Lloc: Barcelona
Data: Del 13 al 17 de juny de 2016
29-06-2016
3749 visites
Per conèixer les tendències d'internacionalització del teu sector i les oportunitats de negoci al món. Per trobar nous mercats on exportar o implantar-te. Per impulsar un projecte d'innovació internacional... Descobreix les idees extretes dels seminaris especialitzats sobre regions i països emergents que es van presentar durant la Setmana de la Internacionalització d'ACCIÓ.
Coneix quines són les tendències i oportunitats de negoci més destacades del teu sector, fent servir el nostre recomanador d'oportunitats.

La 23a edició de la Setmana de la Internacionalització va apropar experts i coneixements a través de seminaris per descobrir com funcionen els nous canals digitals d'exportació i per descobrir com internacionalitzar-se a alguns dels mercats emergents més dinàmics de l'actualitat: Balcans, l'Amèrica central i el Carib, l'Iran i l'Àfrica subsahariana. Així mateix, es va presentar Amazon com a oportunitat transversal de negoci que pot transformar les estratègies d'internacionalització de les empreses.
L'hipermercat global: el cas d'Amazon

El món digital ha canviat el concepte de frontera. En alguns casos, l’ha difuminat. I del paisatge resultant emergeix un nou mapamundi amb països virtuals com Facebook, Amazon, Google, Twitter o eBay. Coneixem l’exemple d’Amazon, que va fundar-se fa poc més de 20 anys i actualment té més 300 milions d’usuaris actius. O, el que és el mateix, 300 milions de consumidors potencials, disposats a comprar qualsevol mena de producte des de qualsevol racó del món.

Amazon: una oportunitat per a les empreses catalanes

Amazon ha passat de ser el web que va transformar el negoci de les llibreries a convertir-se en l’hipermercat global, el major retailer planetari per a qualsevol producte imaginable. Qualsevol empresa, petit comerç o emprenedor por fer servir Amazon com el seu canal de vendes en línia i, fins i tot, la seva avançada xarxa logística global. Adam Sedo, director de comunicació d’Amazon, va donar a conèixer les propostes d’Amazon per a les empreses catalanes.

Cas d'èxit: Due-Home

Jordi Ordoñez, director de Màrqueting de Due-Home, va conversar amb Adam Sedo, director de comunicació d’Amazon, per presentar el cas de la seva empresa que ja està exportant a tot el món de la mà d’Amazon. Ordoñez va explicar els avantatges que ofereix Amazon a les empreses a l’hora d’internacionalitzar-se.

Balcans, oportunitats de negoci a la nova Europa

La península dels Balcans té trets diferencials respecte a la resta d’Europa de l’Est, tots ells països amb herència soviètica i, per tant, en transició dels sistemes econòmics centralitzats. En un sentit estès del terme, la regió abraça una diversitat de països, majoritàriament de parla eslava, com és el cas de la major part de Bulgària, Bòsnia i Hercegovina, Macedònia, Montenegro, Sèrbia, Croàcia i Eslovènia. Aquesta diversitat inclou diferents escales de valors, pel que fa al treball i emprenedoria, i el repartiment de drets i deures entre societat i estat.

Balcans, oportunitats de negoci a la nova Europa

Anna Coelho, directora de l'Oficina Comerç i Inversions de la Generalitat de Catalunya a Brussel·les, va posar els punts sobre les is pel que fa a les oportunitats de negoci de tota la regió. Coelho va aterrar les grans xifres d’inversió pública destinades a la regió: 182.000 milions d’euros per als països d’Europa de l’Est i pel període 2014-2020, vehiculats via els Fons Estructurals i de Cohesió; 12.000 milions d’euros per als països en estat de pre-admissió a la UE (tots els dels Balcans més Turquia). 

Reptes i oportunitats comercials als Balcans

Berislav Čižmek, CEO de CBBS – Management Consulting & Business Building Co. Ltd, va explicar que el rang d’oportunitats de negoci varia al llarg de la regió dels Balcans, però comparteix una gran disponibilitat de fons UE, fonamentalment destinats a projectes d’infraestructura i desenvolupament institucional i social. Tot plegat indica un alt potencial per a les empreses catalanes, precisament en sectors on hi tenim avantatge comparatiu, sumats a la limitada capacitat d’aquests països d’executar els fons disponibles.

Principals característiques de Croàcia: oportunitats de negoci i inversió

Dario Kobešćak, cap de la Divisió de Suport a l'Inversor – Invest in Croatia, va plantejar les oportunitats de negoci en sectors com l’energia i el medi ambient, les TIC i el transport i les infraestructures, o el sector salut. També va aportar informació qualificada sobre les principals barreres d’entrada per accedir a la regió, a partir del cas específic de Croàcia, així com els requisits i passos a seguir per aconseguir major garantia d’èxit i fer-hi negocis.

L'Amèrica Central i el Carib: països petits amb oportunitats de negoci reals

Els principals països d’Amèrica Central i Carib (Guatemala, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica i Panamà, a més de Cuba i República Dominicana) sumen al voltant de 60 milions d’habitants. La integració d’aquests països s’està dibuixant més enllà d’un escenari purament comercial, el que està ajudant a augmentar el nivell de vida de la seva població, reflectint-se en una increment de la demanda de productes estrangers. D’acord a les previsions del Fons Monetari Internacional i de la CEPAL (Comissió Econòmica per Amèrica Llatina i Carib de les Nacions Unides), gairebé tots països d’Amèrica Central i Carib tindran una estabilitat i un creixement econòmic importants durant els propers anys.

El cas de Panamà

Natalia Royo, ministra consellera d'Assumptes Econòmics de l’Ambaixada de Panamà, i Antoni Pujol, director de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Panamà, van explicar que Panamà és el país més ric d’Amèrica Central, i importa gairebé tot tipus de productes, essent els més demanats durant els darrers anys els béns d’equip i maquinària per a la construcció, degut a la gran expansió d’aquest sector. El sector turístic, amb molt camí a recórrer, presenta també oportunitats interessants per les empreses catalanes.

Cuba: obertura real? Oportunitats destacades

Janet Fernández, consellera comercial i econòmica de l’Ambaixada de Cuba, i Glòria Mérida, directora de GMB & IBERANA, consultoria especialitzada en el mercat cubà, van destacar el cas de Cuba, que ha començat a caminar cap a una major obertura i, tot i que l’Estat continua essent el principal element de control econòmic (representa gairebé el 90% del PIB), s’estan obrint noves oportunitats de negoci molt interessants per les empreses catalanes.

L. Solé: experiència empresarial a la regió

Daniel Solé, chief executive officer de L.SOLÉ, va compartir les oportunitats de negoci que presenten Panamà i Cuba i va explicar la seva experiència empresarial a l’hora d’abordar aquests mercats. 

L'Iran: la reobertura d'un gran mercat, ple de reptes i possibilitats

El passat 16 de gener va tenir lloc l’aixecament de les sancions comercials i financeres a l’Iran, fet que va obrir importants oportunitats de negoci en un mercat de 78 milions d’habitants, més del 50% dels quals té menys de 35 anys. El Banc Mundial ha anunciat que el creixement del PIB de l’Iran passarà d’un 3%, previst per al 2016 amb les sancions, a un 5,8% sense sancions, que arribarà fins al 6,7% el 2017 i assolirà així una de les taxes més altes del món.

Iran, la potència reemergent del Golf

Jaume Giné, professor associat d’ESADE, ex secretari general de Casa Àsia i expert en globalització i països asiàtics, va explicar que l’aixecament de les sancions comercials i financeres a l’Iran comportarà, en els pròxims mesos, que els bancs, les empreses i les persones podran recuperar un patrimoni bloquejat i xifrat entre els 60.000 i els 100.000 milions US$.

 

 

La reobertura d'un gran mercat, reptes i oportunitats

Javier Albarracín, assessor sènior de Pars Consulting, consultora especialitzada en el mercat persa, va presentar les tendències del mercat de la República Islàmica de l’Iran que, deixant de banda la importància dels hidrocarburs, gaudeix d’una economia diversificada amb una potent indústria de components per a l’automoció, de la maquinària, de la metal·lúrgia i de l’alimentació. L’hostaleria i el transport també poden experimentar un gran creixement impulsat per un dinàmic mercat interior.

Oportunitats tecnològiques a l'Iran

Hadis Mahdavi, consultora sènior Synthesa, va mostrar que un 80% del sector tecnològic a l’Iran està ubicat a Teheran centralitzat. Però hi ha altres ciutats amb el potencial per captar inversions tecnològiques com Tabriz, Isfahan, Shiraz, Mashhad i Ghazvin. També va explicar que les TIC són un pilar fonamental en l'expansió de l'economia no petroliera del país i que els nivells de penetració indiquen molt espai per al creixement. Altres sectors que ofereixen oportunitats de negoci són la biotecnologia, el software, els instruments i equips biomèdics i la indústria farmacèutica.

Experiències empresarials al mercat iranià

Javier Lorenzo de Simon Holding i Josep M. Quintana d’Esinsa van explicar les seves pròpies experiències empresarials al mercat iranià.

 

Àfrica subsahariana: on i com fer negoci al continent de les oportunitats?

L’Àfrica subsahariana ha evidenciat un fort dinamisme i una gran projecció econòmica els darrers anys. Amb una població de gairebé 1.000 milions de persones, i una base poblacional de les més joves del món, el Banc Mundial pronostica per aquest any un creixement del 4,2% pel conjunt de la regió.

Taula rodona: L'Àfrica subsahariana, reptes i oportunitats

Florence Hiard, directora de l’Oficina Exterior a Accra, Silvia Robledo, directora de l’Oficina Exterior a Johannesburg, i Alejandro Lago, co-director de The Africa Initiative a IESE Business School, van apropar la realitat i les oportunitats que presenten els diferents mercats de l’Àfrica subsahariana i van donar a conèixer eines per fer front a les dificultats que les empreses es poden trobar pel camí a l’hora d’apropar-se al continent.

Taula rodona: Experiències empresarials a Àfrica. Factors culturals, bones pràctiques i claus d'èxit
Frédéric Pierre Joubert de Cosmos Aromatica Internacional, Àgata Pedrerol d’Indus Ingeniería y Arquitectura, Eduard Garcia de Germans Boada i Raul Tornay de Germans Boada, van debatre sobre els sectors més dinàmics, els reptes i les oportunitats a considerar a l’hora de fer negoci amb l’Àfrica subsahariana: factors culturals, vies de finançament i gestió del risc per tal d’afrontar amb majors garanties l’aventura empresarial.

 


Altres presentacions de la Setmana

A més dels seminaris temàtics, durant la Setmana de la Internacionalització també es van desenvolupar algunes activitats de format més reduït i enfocaments especialitzats. Trobaràs totes les presentacions d'aquests actes a continuació.
 

 

 

Oportunidades en Mexico en movilidad ciudades from Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ



Argentina, oportunitats de negoci from Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ

 

 


Argentina, oportunitats de negoci (2) from Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ

 


Weine Aus Katalonien from Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ

 

 

 Seminari Andicom 2016 from Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ




Sesion informativa: sector bio y farma, Japon from Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ

Descobreix les oportunitats de negoci en el sector biofarma al Japó aquí.

 

La teva puntuació
Mitjana (1 Vot)