Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Jornades i monogràfics
Setmana de la internacionalització

Setmana de la Internacionalització 2015

Catalunya Oberta al Món
Organitzador: ACCIÓ
Lloc: Barcelona
Data: Del 16 al 19 de juny de 2015
01-07-2015
4752 visites
Veure món, viatjar. A qui no li agrada fer les maletes durant uns dies i descobrir què s'amaga més enllà de les fronteres conegudes? Per a l'empresa catalana, però, la internacionalització ja no és un passatemps. No ha de ser aquella eterna assignatura pendent, o el petit departament oblidat. Quan el mercat és el món, exportar és una fita inajornable.

A la Setmana de la Internacionalització 2015, les empreses catalanes van poder conèixer de primera mà els casos d'èxit més interessants, els consells i les recomanacions imprescindibles. La maleta, el bitllet d'avió i els idiomes a punt, que és l'hora de ser internacionals.
L'exemple a seguir: empreses i directius catalans pel món
Taula rodona: "L'empresa catalana oberta al món"
El món és molt gran i està ple d'oportunitats, però està en canvi continu. En aquest sentit, la internacionalització de les empreses és un procés d'adaptació constant, una marató que s'ha de fer caminant. En aquesta taula rodona, Josep Pont, conseller delegat de Borges; Xavier Berneda, conseller delegat de Munich; Eva Blanco, directora de màrqueting de Figueras Seating; i Lluís Lopezbarrena, CEO de SIMON Holding, ens passen els apunts de les seves dilatades experiències internacionals.

 

 
Taula rodona: "Talent català al món"

Quina és la manera de fer al món de l'empresa catalana? Com actuen els nostres joves talents que han decidit marxar del territori per trobar noves oportunitats? Albert Esplugas, Senior Manager del Commercial Markets Strategy Group a Microsoft; Cristina Ventura, Senior Vice President a The Lane, Crawford Joyce Group; Josep Maria Gascón, Head of Finance Excellence a Solvay; i Imma Calvo, Head of Industry, Retail a Google, exemplifiquen les virtuts del jove talent emprenedor amb ambició internacional.

Innovació radical = negoci global
Alfons Cornella: "4 innovacions inquietants que revolucionaran la teva empresa. O podrien fer-ho"

Com afrontar la internacionalització? Per Alfons Cornella no hi ha una via millor que la innovació. Un concepte que pot ser molt més quotidià del que ens pensem. De fet, sovint l'èxit internacional prové d'agafar un concepte molt senzill i donar-li la volta. Repensar els nostres productes perquè aportin un nou valor serà el camí més assequible per fer-nos un forat al mercat internacional. 

Eines i estratègies digitals per actuar globalment
Genís Roca: "Pensa global. Actua Digital"
El fet digital és molt canviant, i ho fa molt de pressa. És per això que cal repensar constantment la forma amb què les empreses interactuen amb el món. Segons Genís Roca, fundador i president de Roca Salvatella que ens alerta de la revolució que estem vivint, un punt clau avui dia és disposar de bones bases de dades i un negoci digital amb una bona reputació.

 

Les transformacions de la indústria alimentària a nivell mundial
Màrius Robles: "Què i com menjarem en el futur? Com hi podem fer negoci?"

La indústria alimentària representa el 18% de les xifres de negoci a Catalunya i més del 16% de l'ocupació. La demanda, però, està canviant, ja sigui pels nous hàbits de consum, l'intercanvi cultural, la preocupació creixent en la salut i, per descomptat, la incursió potent de noves tecnologies a tota la cadena. És en aquest darrer punt on Màrius Robles, CEO i cofundador de Reimagine Food, fica cullerada per desgranar-nos què i com menjarem en el futur.

Posem a prova els mites per a la internacionalització d'start-ups
Carlos Barrabés: "Posem a prova els mites per a la internacionalització d'start-ups"

Vendre a un país proper sempre és més fàcil? Com que el meu negoci funciona aquí, es pot replicar a qualsevol altre territori? Davant dels reptes de la internacionalització, sovint hi van lligats una sèrie de màximes que no sempre val la pena seguir al peu de la lletra. L'expert Carlos Barrabés, president d’StepOne i fundador d’un dels primers portals de venda on-line, comparteix la seva opinió plena d’experiència sobre totes aquestes llegendes.

Divises, factures, assegurances... Els punts clau de l'exportació
Paulino de Evan: "Finançament garantit de factures"

Paulino de Evan és cofundador de Finanzarel, un mercat virtual que posa en contacte pimes que necessiten capital per al seu circulant i inversors que busquen millors rendibilitats a curt termini. Es va posar en marxa el primer trimestre del 2014 i actualment ja hi ha unes 300 pimes registrades, que han fet demandes de crèdit per uns 10 milions d'euros.

 

 

Patricia Jordà: "Intercanvi de divises sense intermediació bancària"

Patricia Jordà és directora de Corporate Strategy de Kantox, entitat que ofereix un servei d'intercanvi de divises entre empreses. Amb el tipus de canvi a temps real com a referència, s'ocupen de l'intercanvi financer per transferència i sense intermediació dels bancs. Va néixer el 2011 i ja opera a més de 50 països i amb més de 25 divises.

 

 

Joaquim Montsant: "Com assegurar les teves exportacions"

Joaquim Montsant és director territorial de la zona est  –Catalunya, Aragó, València i Balears– a CESCE, empresa de gestió de risc comercial amb forta vocació internacional actualment present a 10 països.

 

 

 

 

Eugeni Gómez: "Instruments financers bancaris de suport al comerç exterior"

Eugeni Gómez, responsable de Comerç Exterior i Finançament Especialitzat a CaixaBank, ens posa al dia en deu minuts dels  instruments financers bancaris de suport al comerç internacional.

 


 

 

Altres presentacions de la Setmana

Internacionalització a l'Índia
(Dins la jornada de la Setmana de la Internacionalització a Girona)


 

 


Sector de l'automoció a Mèxic
(Dins les jornades de la Setmana de la Internacionalització a Lleida i Tortosa)

 

 


Sector de l'agroindústria a Colòmbia
(Dins les jornades de la Setmana de la Internacionalització a la Catalunya Central i Lleida)

 

 


Com fer negocis als Estats Units
(Dins la jornada de la Setmana de la Internacionalització a Tortosa)

 

 


Països escandinaus. Claus d’èxit per fer negoci
(Dins la jornada de la Setmana de la Internacionalització a Girona)

 

 


Com fer negocis al Japó. Claus d’èxit
(Dins la jornada de la Setmana de la Internacionalització a la Catalunya Central)

 

 

Com fer negocis a Corea del Sud. Claus d’èxit
(Dins la jornada de la Setmana de la Internacionalització a la Catalunya Central)

 

 

 

 
La teva puntuació
Mitjana (1 Vot)