Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Fernando Olmos | CEO de Funtasty

Funtasty: dels sucs naturals als sucs funcionals

Entrevista
Font: ACCIÓ
04-11-2015
1043 visites
Fernando Olmos és el CEO de Funtasty, una start-up de l'acceleradora de la Catalunya Sud, que permet gaudir d'una dieta sana i saludable a partir d'una varietat de productes amb base de fruites i verdures, com ara: amanides gurmet, cremes vegetals de temporada, fruita natural tallada, magdalenes de fruites i sucs funcionals 100% naturals. Tot això, amb un model de negoci en vies de ser franquiciable i que actualment disposa d'un local a Tarragona que està transformant per viure de l'experiència: FAST GOOD, NATURAL FOOD.
Start-Up Catalonia és el soci de creixement de les start-ups catalanes. Et proposa l'acompanyament expert en les primeres etapes de vida amb un equip d'experts (emprenedors d'èxit, assessors especialitzats, mentors) i amb la intenció d'afavorir i fer créixer les start-ups seleccionades a través de dos plans: el Pla Embarca i el Pla Esprint.

Funtasty

Funtasty

 

S'ha d'explicar molt bé això de les magdalenes saludables!

No té gaire secret: les fem des de l'òptica d'una recepta sana i natural. Això ho aconseguim utilitzant productes 100% frescos i amb mètodes d’elaboració on no s’hi afegeix cap tipus de conservant ni additiu.

 

Així, quin és el valor que defineix el teu projecte?

Et diria: Mens sana in corpore sano! És a dir, volem que la gent s'encomani d’energia positiva tan punt entri al nostre local, però que a més, quan surti, tingui la sensació que el seu cos agraeix l’àpat que acaba de gaudir.

 

Les verdures són la base dels teus sucs i del teu menjar. Aquesta és l’energia positiva?

Curem la mala consciència que es genera quan surts d’un establiment fast-food! (riu).

 

A tu, què et fa sentir bé? 

Que la gent gaudeixi amb els nostres productes. Sempre em ve al cap aquell client que es defineix com l’antiverdures i que, cada cop que entra al local, el primer que demana és un suc verd (com ara el Super-Green), on la barreja de fruites i verdures el revitalitza de cap a peus. Gairebé tothom surt amb una altra cara, que es pot dir de gran satisfacció!

 

Quan t’hi vas animar pensaves que els sucs de fruites i verdures ja eren negocis consolidats al carrer?

Aquest és un dels meus èxits: sobreviure un any, i més tenint en compte que des dels tres mesos la majoria de gent ja donava el projecte per mort.

 

"Sigues autocrític i objectiu amb l’evolució del teu pla de negoci"

Quina ha estat la clau?

Beure molts de sucs de fruita de Funtasty (riu), que m’han permès alliberar-me de tots els pensaments negatius, no parar mai i provar moltes coses noves.

 


Comparteix amb tothom alguna lliçó apresa com a emprenedor.

 

Molta tenacitat. Si creus que el projecte et funcionarà no facis cas de l’opinió de terceres persones.

 

 I una lliçó apresa com a empresari?

Tingues sempre un Pla B. I sigues autocrític i objectiu en tot moment amb l’evolució del teu pla de negoci.

 

Vols aprofitar l’avinentesa per fer alguna crítica constructiva al sector?

Només una?! (riu) He de confessar que estic emprenent en un sector on mai no m’havia plantejat d'estar-hi present, com és el de la restauració. I el que he descobert és que la gent valora molt que siguis honest, ja que el que es troba normalment són establiments on els “enganyen” d’una manera o altra.

 

Tens alguna anècdota que vulguis compartir?

Un dia em van preguntar si amb els preus que ofereixo el que faig és utilitzar fruita en mal estat. La cara de sorpresa em va durar tot el dia.

 

Potser hauràs de posar les fruites i verdures a la vista dels clients.

Avui encara faig un esforç per explicar als nostres clients com preparem els productes! De fet, els animo que vegin com els fem. Així demostrem fàcilment que a Funtasty no som com la resta (riu).

 

I com es presenta el futur? Alguna novetat a destacar?

Hem invertit per reformar el local: deixem enrere el concepte take away i ens enfoquem cap a l’experiència del client, el fast good o natural food.

 

Això sona més modern.

Ens transformem en un concepte gurmet: creem sucs funcionals Premium. I també incorporem amanides adaptades a aquestes funcionalitats.

 

Voleu expandir el negoci, oi?

De fet, amb aquest nou enfocament, volem iniciar ja la cerca d’inversors interessats a expandir el projecte, no només a Catalunya, sinó arreu d’Espanya.

 

Per acabar, alguna cita cèlebre que t’inspiri?

No sóc de cites cèlebres, bàsicament, perquè em costa recordar noms i dates! (riu) Així que m’aventuraré i compartiré una frase que vaig escoltar fa poc i que deia: "El moviment es demostra caminant..." així que comença a caminar ja!

La teva puntuació
Mitjana (0 Vots)