Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Xavi Rius | CEO de Citysens

Jardins verticals per a amants de les plantes però atrafegats i amb poc temps

Entrevista
Font: ACCIÓ
07-10-2015
870 visites
Citysens és una start-up que forma part del Pla Embarca de Start-Up Catalonia a la Catalunya Sud. La start-up dissenya i produeix jardins verticals per poder gaudir de les plantes a casa. Un producte de disseny, còmode i pràctic, especialment pensat per a aquells que tenen poc temps.
Start-Up Catalonia és el soci de creixement de les start-ups catalanes. Et proposa l'acompanyament expert en les primeres etapes de vida amb un equip d'experts (emprenedors d'èxit, assessors especialitzats, mentors) i amb la intenció d'afavorir i fer créixer les start-ups seleccionades a través de dos plans: el Pla Embarca i el Pla Esprint.

Getupcode

 

1. Xavi, com a creador d’un nou producte, què et fa sentir més orgullós?

Home, doncs seguir al peu del canó, passi el que passi (riu). No és fàcil mantenir la motivació després de tres anys treballant en el projecte. Són moltes hores de disseny, prototips i reunions que consumeixen molta energia.

 

2. Cert, però el teu producte té una bona rebuda al mercat, no?

Si ho dius perquè hem aconseguit aixecar fons gràcies al crowdfunding, doncs sí! Veure que la teva creació (un preproducte) fa feliç a qui ho compra és, sense cap mena de dubte, una font d’energia increïble! I t’ajuda a seguir caminant.

 

3. Ara que esmentes el crowdfunding, em consta que no va ser una cosa fàcil, oi?

Gens! De fet, és un dels meus principals aprenentatges, ja que vam cometre l’error que molts cometen en fer una campanya d’aquestes.

 

4. Quina va ser, aquesta errada?  

Fixar-se en aquelles grans promocions que han tingut molt d’èxit sense parar-te a pensar en la quantitat de recursos i diners que hi han dedicat per aconseguir-ho.

 

5. Vaja, que us vau fixar en casos que jugaven en una altra lliga...

Exacte. El millor és fixar-te en campanyes que s’assemblin al teu producte, pel que fa a recursos i abast, per d’aquesta manera assegurar-te que t’ajustes a les teves possibilitats i tenir més probabilitats d’èxit.

 

"El millor és fixar-se en campanyes de crowdfunding que s’assemblin al teu producte".

6. És una bona lliçó, alguna més per compartir amb el lector?

Els diria que mantinguin el cap fred davant de les pressions de tercers. Les prioritats les marca l’equip directiu de l’empresa, mai els proveïdors o els clients. I també els recomanaria posar el focus en el "qui" i en el "com" dins del teu equip, deixant una mica de banda el "què".

 

7. Focus en les persones?

Exacte. És bàsic procurar que cada persona del teu equip estigui a gust i motivat fent la seva tasca. Segur que el treball serà més eficient.

 

 8. Ets bo creant i gestionant l'equip, doncs.

No et pensis! (riu) De fet, no em considero bo en aquest sentit, però hi dedico moltíssima energia per millorar.

 

9. I què has après de gestionar equips?

Que t’has de centrar a entendre la persona que tens davant i saber detectar ràpidament si encaixa amb la funció que li vols donar, tant per habilitats, com per valors, inquietuds, objectius... i, si no encaixa, doncs millor que cadascú vagi per la seva banda.

 

10. Ara parlem del producte. Què aporta Citysens que no aporti la competència?

És un jardí vertical que s’adapta perfectament a l’estil de vida actual! Aporta comoditat funcional: només et preocupes de regar les plantes un cop al més!

 

11. Això és genial! Què més?

També aporta un disseny avantguardista a la teva casa. En realitat, és la solució ideal perquè la gent atrafegada gaudeixi de les plantes i la natura còmodament.

 

 12. Vols aprofitar per fer una crítica constructiva al sector?

No sé si és bo fer-ho públic (riu). Crec que el sector del retail aposta poc per productes innovadors. Ens trobem amb dues barreres: el distribuïdor, que, de mena, ja no li agrada córrer riscos i això implica que el client (la segona barrera) tingui reticències a adoptar nous productes.

 

13. Potser podríeu fer lobby amb la competència...

No seria una mala idea, però el nostre handicap és que ara som massa petits (riu). Però entre nosaltres mateixos (gent del sector) costa molt intentar defensar els nostres interessos (riu). Però també passen coses positives, eh! Com ara el fet de comptar amb el suport del CEO de Ecohortum, amb qui hem tingut interessants debats i del que he après molt en aquestes primeres passes del projecte.

 

14. Així doncs, ets un defensor de la cooperació vers el treball en solitari?

I tant! Mira, si hagués emprès en solitari, ara ja estaria treballant per un altre. Ha estat gràcies a emprendre en equip i rebre l’energia de col·laboradors i alguns competidors, que m’ha donat l’energia suficient per arribar on estic ara. Citysens és el que és ara, gràcies a la cooperació!

 

15. Per acabar, una pregunta abstracta. Què és l’èxit?

En l’àmbit personal, és sentir-te satisfet amb el que tu fas. I en el professional, haver aportat quelcom que millora la societat, com ara crear llocs de treball, aportar felicitat als clients. De fet, aquest tipus d’èxit és el que et porta a créixer i estar més preparat davant dels futurs reptes.

La teva puntuació
Mitjana (1 Vot)