Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
María de la Peña , cofundadora d'OnTheRocks

El millor de la tradició i la modernitat es barregen en el licor d'OnTheRocks

Entrevista
Font: ACCIÓ
04-03-2015
1146 visites

OnTheRocks és una start-up que forma part del Pla Embarca de Start-Up Catalonia a la Catalunya Sud. La delícia dels licors artesans com mai abans s'ha vist: tradició i estil de vida.

Start-Up Catalonia és el soci de creixement de les Start-Ups catalanes. Et proposa l'acompanyament expert en les primeres etapes de vida amb un equip d'experts (emprenedors d'èxit, assessors especialitzats, mentors) i amb la intenció d'afavorir i fer créixer les start-ups seleccionades a través de dos plans: el Pla Embarca i el Pla Esprint.

OnTheRocks
María de la Peña, confundadora d'OnTheRocks

1. Comencem pel principi... d’on va sorgir la idea de produir licors artesanals?
Per la barreja de tres conceptes: el neguit emprenedor, per l’amor a aquest sector i perquè les dues sòcies estàvem a l’atur des de feia molt poquet. Una mescla de necessitat i d’oportunitat.

2. Un sector amb poca competència.
Això no sé si és bo o dolent (riu). Tothom fa vins o cerveses, però, on eren els productors de licors artesanals? Nosaltres hi vam voler donar resposta i, a més, hi podem aportar tot el nostre talent.

3. Per què no som gaire competitius?
Possiblement pel tema legislatiu: és molt complex i estricte. Tot i així, ONTHEROCKS és capaç de produir licors artesanals, com ara un limoncello, que té autèntic gust de llimona!

"Elaborem licors artesanals que sorprenen"

4. Això hauria de ser així, no?
Creu-me que sorprèn a tothom qui ho prova! I, bàsicament, és perquè està fet a partir de llimones naturals i no pas d’aromes artificials i colorants que tenen més gust de colònia que no pas de llimona.

5. Així, doncs, la barrera més difícil ha estat la part legislativa?
Efectivament, aquesta és una de les principals barreres del sector, però no l’única. I és que la part de finançament també ens ha fet patir de valent. No vam trobar un suport real de cap entitat bancària i, al final, van ser les nostres famílies les que ens van prestar els diners per a la inversió inicial.

6. I el fet d’estar a l’acceleradora, en què us ajuda?
Per nosaltres ha estat "el millor que ens ha pogut passar"! Realment, és un abans i un després. Hem passat d’una planificació de creixement radial, començant pels territoris més propers, a una planificació d’internacionalització en el nostre segon any de vida. Hem començat a “pensar en gran”.

7. Em consta que és la vostra tutora qui ha estat al vostre costat en el canvi d’imatge.
Cert! Si volem ser internacionals, necessitem un nom i una imatge que n’estiguin a l’alçada i ONTHEROCKS, a part d’agradar molt, ens permet un millor posicionament global dels nostres productes. De fet, també començàvem a estar cansades d’explicar la història del Druida (antic nom de l’empresa: Licor del Druida).

8. El creixement sembla prometedor. On us veieu d’aquí a dos anys?
Estarem en el mercat internacional de tres continents: Europa, Amèrica Llatina i Àsia. Sembla una utopia, però a data d’avui ja tenim els primers contactes de distribució en països com Suïssa i Àustria, així com d’altres a Amèrica Llatina i Hong Kong.

9. Molt bé! Una marca jove i amb aquesta ambició internacional, és per estar-ne orgulloses, oi?
Sí, molt! Però el que realment ens omple d’orgull és que elaborem licors artesanals que sorprenen i que agraden molt a la gent. La satisfacció que ens provoca el fet que ens diguin: “no havia tastat mai res igual, m’encanta!, sincerament, no té preu.

10. I si m’haguessis de dir què us ha pogut sorprendre més d’aquesta aventura empresarial...
Doncs la veritat, descobrir que els nostres licors agraden molt a la gent jove i que el nostre públic objectiu, justament, ja no és la gent gran (estereotip típic dels licors artesanals) ha estat una gran revelació. Hem pogut comprovar que al consumidor jove li agrada tastar coses noves, i això és justament el que proposem amb els licors artesanals d’ONTHEROCKS.

11. Per acabar, la pregunta obligada: quin consell li donaries a una persona emprenedora que es trobi amb ganes d’iniciar el seu projecte o bé que estigui ja en la fase inicial?
Sobretot, molts ànims i endavant! El camí és difícil, però val realment la pena. És important que a la vida facis quelcom que et realitzi i que agradi a la gent. Per cert, no vull deixar-me un petit consell pràctic: és important informar-se molt bé sobre tot el que necessitaràs per dur a terme el teu negoci, ja que així t’evitaràs possibles sorpreses poc agradables en el camí. Ho dic per experiència (riu).

La teva puntuació
Mitjana (0 Vots)