Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Chimigraf

"Innovar també és col·laborar"

Conferència  de la jornada:  Esmorzar d'innovació: Chimigraf
Intervenen:
Armand Marcé , Director general
Font: ACCIÓ
21-09-2016
772 visites
Armand Marcé, director general de l'empresa, ens explica en aquest vídeo què entén ell per innovació, com l'han estructurat a Chimigraf i ens dóna pistes de com implantar un model d'innovació... ja us avancem que hi ha molt de col·laboració i d'aliances.
Els Esmorzars d'Innovació d'ACCIÓ t'ofereixen sessions per reflexionar sobre la capacitat d'innovació de la teva empresa. Apunta-t'hi!.
Facebook image
Perfil digital Chimigraf:
Idees força:
-Catalunya és una de les zones on hi ha més innovació. Més de la meitat de les empreses catalanes (el 54%), ha realitzat alguna activitat innovadora al llarg de l’any 2015.
 
-La innovació té un retorn directe amb les vendes. Augmentar un 1% la inversió en innovació suposa un augment del 3,7% de vendes.
 
-A través de la innovació, Chimigraf amplia el seu negoci amb una nova línia de producte únic i amb un alt valor afegit.
 
-Ser campions de l’SME Instrument els ha permès desenvolupar un projecte que sense l’ajut no hauria prosperat.
 
-La col·laboració, les aliances i la cooperació són bàsiques per poder avançar en aquest tipus de projectes.
1. Com innova CHIMIGRAF? Vigilant les necessitats de mercat i observant cap a on s’orienten les línies de negoci que tenim establertes. També valorant com podem aplicar el nostre coneixement en mercats emergents.
 
2. Sol o acompanyat? La resposta es clara: en col·laboració. Tant amb clients, com amb proveïdors o centres tecnològics.
 
3. Què és allò que consideres imprescindible per innovar? Estar present en un entorn d’innovació ajuda molt. També és important estar connectat al mercat i saber de nous desenvolupaments, així com tenir coneixement intern o saber on trobar-lo externament.
 
4. Un èxit. Les tintes digitals INKJET, èxit tant d’R+D com d’industrialització i comercialització.
 
5. Un fracàs. Fracàs en la comercialització de les tintes Ceràmiques tenint un producte avançat tècnicament. No vàrem ser capaços de superar les barreres d’entrada d’un mercat del que no sabíem suficient del client final. Vam equivocar-nos també al no fer possible una joint-venture amb altres dos socis (ells sí coneixien en profunditat el mercat final).

6. Una innovació per al futur. Varies innovacions: tintes en base aigua per impressió sobre suports flexibles green i sostenibles, tintes bio-based per impressió en materials de bio-polimers, tintes per alta conductivitat...

7. Un consell per als qui volen innovar. Començar! Entrar en contacte amb agents tecnològics i estudiar possibilitats encara que es vegin simples. Molts cops de les petites coses en surten altres de més grans. A més a més un cop es comença i es te els contactes, van sorgint nous reptes i projectes.
La teva puntuació
Mitjana (0 Vots)