Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Salgot

Aposta per l'ecoinnovació

Conferència  de la jornada:  Esmorzar d'innovació: Salgot
Intervenen:
Valeri Salgot , Director general de Salgot Joan Parareda , Responsable d'R+D de Salgot
Font: ACCIÓ
18-05-2016
1461 visites
Valeri Salgot, director general de l'empresa, i Joan Parareda, responsable d'R+D, expliquen com han finançat els seus projectes d'innovació i la importància de la col·laboració amb altres agents. També presenten el seu darrer projecte basat en l'ecoinnovació, l'Ecogranja Salgot. Amb la granja han obert una nova línia de productes ecològics que els ha permès ampliar mercats i reforçar la imatge i notorietat de la marca.
Els Esmorzars d'Innovació d'ACCIÓ t'ofereixen sessions per reflexionar sobre la capacitat d'innovació de la teva empresa. Apunta-t'hi!
Facebook image
Perfil digital Salgot:
Idees força:
 
- El 2006 l’augment de les marques blanques i commodity, va saturar els mercats i Salgot va dissenyar el seu primer pla estratègic d’R+D+i amb els objectius de:
 
 o Donar continuïtat a l’estratègia de diferenciació amb productes premium.
 o Elaborar productes innovadors, més sans i sostenibles.
 o Crear una nova línia de productes ecològics.
 
- L'any 2009 van crear la primera granja d'R+D en producte ecològic que hi ha a l'Estat espanyol.
 
- El 2015 l’empresa va crear un departament d’R+D+i específic.
 
- A través d’ACCIÓ, Salgot va presentar 3 projectes RIS3CAT i va participar als programes de cupons a l’ecoinnovació i a la internacionalització.
7 claus de Salgot per innovar
 
1. Com innova Salgot?
La innovació forma part de l’ADN de l’empresa. Salgot innova per diferenciar-se. La innovació és un punt clau dins de la filosofia i l’estratègia de l’empresa.
 
2. Sol o acompanyat?
Sempre acompanyat i tenint molt en consideració els diferents agents, empreses, universitats i centres de recerca, ja que aporten molt coneixement a l’empresa.
 
3. Imprescindibles per innovar
Nosaltres en remarquem tres. El primer imprescindible és la motivació, ja que és essencial en qualsevol tipus de projecte. També és molt important saber tenir cura de la marca que hi ha darrera ja que, al cap i a la fi, forma part de la carta de presentació. Per últim, és primordial definir una bona estratègia.
 
4. Un èxit
El llançament de la línia Ecosalgot, que més enllà de ser una línia de productes ecològics permet treure al mercat aliments funcionals.
 
5. Un fracàs
Una de les coses que vam fer malament en un inici va ser que vam voler innovar a corre cuita i, com a conseqüència, ho vam fer d’una forma desestructurada i desordenada. És molt important tenir una bona planificació i destinar recursos específics.
 
6. Una innovació per al futur
Fomentar encara més l’alimentació saludable a perfils de primeres edats i sèniors.
 
7. Un consell per als qui volen innovar
El millor consell que podem donar és que s’ha de tenir una bona planificació, tant dels recursos com dels terminis, i s’ha de tenir molt clar cap a on vols dirigir el teu producte. Aquestes són algunes de les claus de l’èxit.
La teva puntuació
Mitjana (0 Vots)