Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Manuel Mosteiro | CEO de Naut Viajes

AranExperience: el clic necessari per viure la Vall d'Aran

Entrevista
Font: ACCIÓ
15-06-2016
761 visites
Naut Viajes és una agència de viatges receptiva, amb oficina a la Vall d'Aran, especialitzada en activitats, experiències, viatges de neu i muntanya a Baqueira Beret i a la Vall d'Aran.
Start-Up Catalonia és el soci de creixement de les start-ups catalanes. Et proposa l'acompanyament expert en les primeres etapes de vida amb un equip d'experts (emprenedors d'èxit, assessors especialitzats, mentors) i amb la intenció d'afavorir i fer créixer les start-ups seleccionades a través de dos plans: el Pla Embarca i el Pla Esprint.

Naut Viajes

Naut Viajes

Naut Viajes ha participat al programa Start-DMC Tourism que Start-Up Catalonia, conjuntament amb la Direcció General de Turisme a través de l’Agència Catalana de Turisme, pretén estimular la creació i consolidació de DMC (Destination Management Companies) a Catalunya, amb l’objectiu d’incrementar l’oferta de productes turístics experiencials i la seva comercialització.

 

Manuel, véns d’una llarga trajectòria professional dedicada a la gestió i comercialització de fons d'inversió.

Després d’haver treballat en multinacionals com Merrill Lynch i Fidelity Investments, necessitava un temps per pensar i reorientar el meu futur professional. Per això, fa 12 anys, la meva dona i jo vam decidir anar a viure a la Vall d’Aran, allà on passàvem les vacances d’esquí. Teníem tres fills (d’11, 10 i 6 anys).


Any sabàtic?


Era la idea, però no va anar així! (riu) En aquell temps jo era accionista de Quo Viajes, un ambiciós projecte empresarial que va arribar a tenir una xarxa de més de 100 agències de viatges per tot Espanya. Quan ens vam instal·lar aquí, Quo Viajes em va proposar desenvolupar l'àrea de tour operació d'esquí i muntanya aprofitant que vivíem a la zona de Vaquèira i als Pirineus.

 

Que invertissis en Quo Viajes no volia dir que en sabessis, d’aquest sector, oi?

La veritat és que no en tenia ni idea (riu)! Però va ser clau per acabar creant més endavant Naut.

 

Has iniciat un negoci del qual no en sabies res fa relativament pocs anys...

Aprendre una activitat nova, si li dediques temps i, sobretot, sentit comú no és una tasca impossible. Si a això li afegeixes il·lusió i ganes, tot es pot aconseguir. Jo m’ho vaig prendre com una sort. A més, molts dels bons negocis es creen fent les coses de manera diferent, no? Sempre hem d'estar preparats per al canvi i, per tant, hem d'estar aprenent constantment. Res persisteix, tot evoluciona... i el que encara ens queda per veure!

 

Per què ho dius?

Si analitzo on estava el mercat turístic fa deu anys i com es comportava el consumidor i on som ara, clarament diria que són dos mercats i negocis completament diferents, que no tenen res a veure.

 

"Hem d'estar sempre preparats per al canvi. Res persisteix, tot evoluciona"

Què ha canviat a la Vall d’Aran?

El turisme és el motor de l'economia de la Vall d'Aran. Això no ha canviat. Però les oportunitats les has de buscar. Al principi, el nostre negoci era el tradicional d'una agència receptiva, veníem fonamentalment allotjaments i paquets d'esquí. Al cap d'un temps, ens vam adonar que en el món de les activitats existia una gran oferta. Aquesta però, estava atomitzada i desestructurada.

 

 

I decidiu treballar amb els proveïdors de les diferents activitats.

 

Sí, amb l’objectiu d’estructurar l’oferta existent. Vam decidir incorporar-la de forma ordenada i simple a un sistema de contractació en línia i oferir-la tant a les agències de viatges com a les recepcions dels hotels de la Vall d'Aran.

 

Però no us quedeu en el B2B.

Fa tres anys, sota la marca AranExperience, vam iniciar la venda al client final. I avui ja és la marca de referència en la venda d'activitats i experiències a la Vall d'Aran i el seu entorn!

 

I mireu més enllà...

De fet, la necessitat d'estructurar l'oferta turística d'un territori i fer-la de fàcil accés existeix globalment. S’ha d’implementar amb una plataforma que ens permeti arribar al client professional, als tour operadors i a les agències de viatge mitjançant un accés B2B, i al client i consumidor final amb un accés B2C.

 

Heu fet algun pas en aquesta direcció?

Ja hem presentat una proposta a la Patagònia Xilena conjuntament amb un DMC local, amb l'objectiu d'implementar-hi la metodologia d’AranExperience.

 

Una expansió comercial necessitarà una injecció de capital important.

No descartem ampliar el nostre capital social més endavant, mitjançant la incorporació de nous socis. Però l'objectiu de l’ampliació no serà únicament l'aportació de fons per al desenvolupament del nostre projecte, sinó l’entrada de nous socis que aportin sinergies des del punt de vista empresarial i valor en aquelles àrees en les quals podem tenir carències, per tal d’escalar de forma més ràpida.

 

Quina ha estat la principal dificultat que us heu trobat, com a DMC?

Costa molt de convèncer el proveïdor de canviar els seus hàbits i manera de fer!

 

Què els hi demanes?

Que es comprometin a prestar el servei en unes dates definides, amb un horari determinat i un preu establert, amb l'objectiu d’aconseguir reserves amb més d'un any d'antelació a través del nostre sistema de contractació en línia. És una manera també que creixin i obtinguin majors ingressos per l’activitat que realitzen.

 

Quina és la principal fortalesa de l’empresa?

Les persones són la clau. Al final, tots els negocis de serveis estan basats en les persones. Hem tingut la sort de comptar amb un equip de persones involucrades, que creuen en el projecte i que l'han assumit com a propi. Això és fonamental per a l'èxit. El canvi i la seva gestió és la clau de l'èxit.

 

La teva puntuació
Mitjana (0 Vots)