Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Eduard Garcia | Cofundador de Mostrarium

Mostrarium, apps per als ajuntaments

Entrevista
Font: ACCIÓ
08-04-2016
949 visites
Mostrarium és una start-up que va participar al Pla Embarca de Start-Up Catalonia al Maresme. Mostrarium està ubicada al parc tecnològic del TecnoCampus i ha llançat una línia de negoci enfocada a les Administracions públiques, que cada vegada són més conscients que el futur està en el desenvolupament de les smart cities o ciutats intel·ligents. El seu producte millora l'experiència del ciutadà amb els serveis que ofereix el municipi. El cofundador de la start-up catalana, Eduard Garcia, explica el desenvolupament d'aquesta tecnologia que integra diferents aplicacions mòbils en una de sola.
Start-Up Catalonia és el soci de creixement de les start-ups catalanes. Et proposa l'acompanyament expert en les primeres etapes de vida amb un equip d'experts (emprenedors d'èxit, assessors especialitzats, mentors) i amb la intenció d'afavorir i fer créixer les start-ups seleccionades a través de dos plans: el Pla Embarca i el Pla Esprint.

Mostrarium

Mostrarium

 

Vau veure ràpidament que les apps serien un bon negoci.

Un bon negoci no ho sé, però que les apps anaven a l’alça ja ho teníem clar fa sis anys, quan vam crear Beecubu. Llavors la tecnologia mòbil era de difícil accés econòmic per a un gran nombre d’empreses i el nostre objectiu era que els diferents col·lectius poguessin desenvolupar ells mateixos una aplicació mòbil pròpia.


Avui sou Mostrarium i us enfoqueu més a les Administracions públiques.


L’enfoquem cap al sector de les smart cities. El nostre objectiu és enfortir els serveis que es donen des dels governs municipals i des de les diferents àrees de regidoria.

 

A quina necessitat doneu solució?

La tecnologia que hem desenvolupat permet als ciutadans tenir accés a diferents aplicacions sobre els serveis que ofereix el municipi des d’una sola aplicació mòbil. Això és rellevant perquè, fins ara, molts dels ajuntaments tenien un problema de fragmentació en tenir aplicacions oficials per a cadascun dels àmbits o serveis.

 

I què milloreu, des del punt de vista del ciutadà? 

Com a mínim, quatre de les cinc experiències bàsiques de tot ciutadà: cultura o turisme, transport públic, participació ciutadana, comerç i la part energètica.

 

El vostre mercat (telefonia mòbil) és molt competitiu. En què et diferencies respecte de la competència?

La nostra capacitat tècnica i real de poder integrar aplicacions mòbils dins d’altres aplicacions, oferint una solució unificada. Un altre element que ens diferencia és que actualment ja estem treballant a l'àmbit supramunicipal amb l’objectiu de crear la primera smart region o smart country a través d’una aplicació amb la qual es pugui accedir a totes les smart cities del teu territori.

 

"Mai no deixis de tenir la ment oberta"

 

I com us va, fins ara?

Estem prou contents. Fa un any i mig que apostem per aquest enfocament i la veritat és que la perspectiva és molt positiva. Actualment estem treballant amb tretze municipis i tots han renovat, volen seguir invertint en el projecte. D'una altra banda, estem aconseguint una capacitat d’atracció del ciutadà envers l’ús d’aquesta plataforma que els ajuntaments estan aprofitant i que els permet consolidar un nou canal de comunicació entre el ciutadà i l’Ajuntament.

 

Comparteix alguna de les dificultats que us heu trobat.

 

La part comercial, m’imagino, com la gran majoria de start-ups que comencen, no? (riu). El nostre problema és que el termini de la presa de decisions de les Administracions públiques és molt llarg. A més, el coneixement que tenen els ajuntaments pel que fa a allò que és una smart city sovint és força escàs i gràcies a la nostra experiència en el sector, de vegades hem d'aconsellar els ajuntaments durant la presa de decisions sobre aspectes relacionats amb la tecnologia, que no necessàriament ha de ser la nostra.

 

 I com us financeu?

Fins ara, tot són recursos propis, ens hem autofinançat. En un inici vam anar desenvolupant projectes des de Beecubu i això ens va permetre retroalimentar-nos i invertir aquests diners a desenvolupar aquesta nova tecnologia.

 

Aquest 2016, com es presenta? Què us plantegeu?

El repte és ampliar la quota de mercat. Som optimistes.

 

Us plantegeu internacionalitzar-vos?

I tant! Però primer fem Lean al mercat d’aquí i després cap a nous països.

 

Recomanaries a una altra start-up que comença passar per un programa d’acceleració com el Pla Embarca?

A nosaltres ens ha anat molt bé, sobretot perquè hem enfocat el producte, hem definit el valor afegit del projecte i la manera com oferir un servei de qualitat que s’ajusti més al nostre client.

 

Quin altre consell li donaries a l’equip d’una start-up que tot just comença?

Li preguntaria: estàs convençut del teu equip? I, si em diu que sí, li recomanaria que mai no deixi de tenir la ment oberta.

 

La teva puntuació
Mitjana (0 Vots)