Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Daniel Marín | Co-CEO de Start.cat

LYNCAT. Pensar en mobile és una bona idea

Entrevista
Font: ACCIÓ
23-03-2016
991 visites
Start.cat és una start-up que va participar al Pla Embarca de Start-Up Catalonia al Maresme. La start-up ha llançat LYNCAT, un producte que permet a les empreses disposar d'una app nativa per comunicar-se amb els seus clients, tot administrant i gestionant els seus continguts i adaptada a la seva marca.
Start-Up Catalonia és el soci de creixement de les start-ups catalanes. Et proposa l'acompanyament expert en les primeres etapes de vida amb un equip d'experts (emprenedors d'èxit, assessors especialitzats, mentors) i amb la intenció d'afavorir i fer créixer les start-ups seleccionades a través de dos plans: el Pla Embarca i el Pla Esprint.

Daniel Marín

Daniel Marín, Co-CEO de Start.cat

 

Tu has treballat per a grans comptes...

No em queixo. He desenvolupat aplicacions per companyies com Udon, Mediapro o Bioderma. Això m’ha donat molt de coneixement de les necessitats del mercat.


I aquesta és la llavor de Lyncat, oi?


Exacte. Amb Lyncat, una empresa o entitat pot disposar d’una aplicació mòbil nativa a un preu competitiu, amb un gestor de continguts fàcil i intuïtiu que permet que la puguin autoadministrar.

 

Quines són les principals característiques que diferencien Lyncat de la competència?

Tenim competidors, però la majoria no ofereixen exactament el mateix que nosaltres, ja que oferim aplicacions 100% natives i hi donem suport. No som una plataforma de Do It Yourself. Bàsicament ens diferenciem en la velocitat a adaptar els mòduls i/o les funcionalitats de l’aplicació segons la naturalesa, la tipologia i les necessitats de l’empresa.

 

Quant trigueu, de mitjana? 

Màxim tres setmanes. Però és que, a més, també connectem l’aplicació a qualsevol tipus d’Intranet corporativa. Tenim un mòdul de Log In que permet identificar individualment cada usuari i oferir a cadascun d’ells un contingut personalitzat. Aquesta és potser la diferenciació més clara envers la competència.

 

L’aplicació té diverses funcionalitats com agenda, notificacions o notícies, per exemple. En destacaries alguna en concret?

L’aplicació de l’agenda funciona molt bé perquè és molt completa i et permet valorar els esdeveniments que s’han dut a terme d’una manera molt senzilla. D'una altra banda, el fet de poder enviar notificacions push segmentades resulta molt interessant per a comunitats.

 

"La col·laboració entre empreses és ideal, permet unir forces i ser més competitius"

Posa un exemple.

L’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) treballa amb nosaltres i, de fet, a partir d’aquest gener ha deixat d’enviar correus i totes les comunicacions les fa a través de l’aplicació. Ara estem integrant-li el mode Log In que permet introduir la mobilitat a l’empresa i millorar qualitativament la comunicació interna amb els seus treballadors.

 

Hi ha algun tipus d’entitat en concret per a la qual està pensada aquesta aplicació?

 

No. És una aplicació adaptable a qualsevol tipus d’empresa o organització, perquè té diferents mòduls, però sí que és cert que l’aplicació pot desplegar les seves ales amb un públic objectiu molt definit i que està format per aquelles empreses, entitats i institucions on darrere hi ha una comunitat d’usuaris, de clients o de persones que estan atents a la seva activitat, com universitats, ajuntaments o festivals de música, entre d’altres.

 

 Lyncat sorgeix d’una col·laboració amb una altra empresa (NOW) . Com valoraries aquesta experiència?

Vam començar col·laborant en alguns projectes i d’aquí va néixer una relació molt positiva. Tenim maneres de treballar molt semblants i, en aquest sentit, és molt fàcil entendre’ns.

 

Pot ser que vagi més enllà, la col·laboració? Una joint venture?

Quan el negoci agafi un cert volum, preveiem crear una nova empresa. Des del nostre punt de vista, la col·laboració entre empreses és ideal, permet unir forces i ser més competitius. En el nostre cas, nosaltres aportem la part tecnològica, que és el nostre punt fort, i NOW la seva expertesa en màrqueting digital.

 

La teva puntuació
Mitjana (1 Vot)