Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Pere Baulenas | Director de Desenvolupament de Negocis , Clear Channel

Clear Channel, publicitat exterior sense límits

05-04-2017
910 visites
Pere Baulenas, director de Desenvolupament de Negocis de Clear Channel Espanya, explica en aquest vídeo quins són els pilars de la innovació per a l'empresa. Amb exemples gràfics de campanyes exitoses que aconsegueixen una alta interacció amb l'entorn i els consumidors, Baulenas demostra també com les noves tecnologies permeten un alt retorn en la mesura de l'impacte en l'audiència. Clear Channel gestiona, a més, el Bicing de Barcelona, un sistema de bicicletes públiques de referència mundial.
Facebook image
Perfil digital Pere Baulenas:
Idees força:

Clear Channel basa la innovació en tres pilars: innovació tecnològica, creativa i de gestió. La innovació tecnològica es fonamenta en l’ús de pantalles publicitàries cada cop més grans, més nítides i més econòmiques. La innovació creativa, de la seva banda, permet fer grans campanyes publicitàries on el límit és la pròpia imaginació. I la innovació en la gestió suposa un canvi en la manera de vendre la publicitat: actualment, el client pot seleccionar en quin moment vol emetre la publicitat, durant quant de temps, i en quin suport.

La incorporació del big data als suports publicitaris ha permès canviar els sistemes de mesura de l’efectivitat de la campanya. A través d’aquests sensors, es pot calcular quantes persones han vist l’anunci, quins moviments han fet i fins i tot, si han somrigut al veure’l.

Clear Channel gestiona el sistema de bicicletes públiques a Barcelona (Bicing), inicialment concebut com a suport publicitari. L’èxit del Bicing ha convertit Barcelona en una ciutat referent i ha fet que Clear Channel hagi ubicat el seu centre tecnològic de desenvolupament a nivell mundial a la capital catalana. Des d’aquí, gestiona la part tècnica d’altres sistemes de bicicletes públiques a Itàlia, Suècia i Mèxic, entre altres països.

1. Com innova Clear Channel?
Adaptant permanentment les necessitats de comunicació dels anunciants i de les marques a les persones. Per fer-ho, utilitzem totes les tecnologies disponibles i ens adaptem a les característiques de cada client i de cada mercat.

 

2. Sol o acompanyat?
Normalment acompanyats dels millors i dels més avançats. Des de grans empreses com Telefónica, fins a petites start-ups àgils i fresques, i naturalment sempre al costat dels clients públics (com les ciutats més innovadores i smart) o privats, centres comercials i grups de distribució que aposten per la revolució digital en la comunicació.

 

3. Què és imprescindible per innovar?
Creativitat, coneixement i anàlisi de les novetats del mercat i aplicació de la tecnologia més puntera. I, el més important, molta il·lusió per allò que fem.

 

4. Un èxit?
Estar desenvolupant actualment el primer circuit digital urbà a Madrid, que incorpora un potent canal de comunicació entre Ajuntament i ciutadania.

 

5. Un fracàs?
No considerar el fracàs com una oportunitat per innovar.

 

6. Una innovació per al futur?
La implementació, amb tot el seu potencial, de la venda programàtica. L'anunciant podrà personalitzar totalment el tipus i ús dels canals per assegurar la màxima eficiència en la difusió del seu missatge.

 

7. Un consell per als que volen innovar?
Innovar en companyia és molt més ràpid i divertit, i si a més el grup és internacional, molt millor.

La teva puntuació
Mitjana (1 Vot)