Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere
Erik Wikström i Jyri Engeström | Ditto i ClearWorld Now Ltd , Emprenedors en sèrie

En la ment d'un emprenedor en sèrie

Conferència  de la jornada:  Bizbarcelona
Intervenen:
Erik Wikström · Emprenedor , ClearWorld Now Ltd Jyri Engeström · Emprenedor , Ditto
Font: l'Anella
29-06-2011
7653 visites
Què pensa i com actua un emprenedor en sèrie? Parlem amb dos professionals d'aquesta categoria que formen part de l'actual dream team de l'emprenedoria europea i coneixem què ha de tenir un bon emprenedor i com altres empreses d'altres sectors poden aprendre de la seva manera de plantejar els negocis.
Per reproduir correctament aquest contingut és necessari instal·lar el programari Adobe Flash Player. Si us plau, baixeu-vos l'última versió, només us requerirà uns instants.

Facebook image
Erik Wikström ha estat un dels emprenedors suecs més importants de les últimes dues dècades. Ha estat involucrat en la fundació d'empreses com Icon Medialab (LBI), Speed Ventures, Lets Buy It, Result, China Venture Labs i, més recentment, ClearWorld Now Ltd. Com a emprenedor, Wikström ha gestionat empreses a tot arreu del món, des de Sant Francisco i Nova York, fins a Londres, Brussel·les, Madrid i Pequín.
Perfil digital Erik Wikström:
Jyri Engeström és el fundador de Ditto, una aplicació que va més enllà del check-in: "És sobre compartir la seva intenció de fer alguna cosa en lloc d'explicar el que ja has fet". A més, també és cofundador de Jaiku, un dels serveis de microblogging més importants d'Europa, adquirit per Google el 2007. A Google, Jyri va ser responsable d'aplicacions mòbils i va encapçalar els esforços de Google per als Social Media, amb Google Buzz, els perfils de Google i Google Latitude.
Perfil digital Jyri Engeström:
Idees força:

Sense regles establertes: qualsevol emprenedor es mou en un món canviant, sense guies ni pautes massa recurrents. Tan Wikström com Engeström coincideixen a l’hora d’afirmar que no hi ha regles preestablertes i que, sobretot, no hi ha una única manera de fer les coses.

Puc ser emprenedor? Ser emprenedor és fàcil. Ser un excel·lent emprenedor és difícil. De totes maneres, tothom hauria d’intentar ser emprenedor, perquè l’única manera de saber si pots ser-ne un de bo és provar-ho.

La incògnita d’una idea: quan tens una idea i comences a posar-la en pràctica, no saps què passarà. No saps on arribarà ni si acabarà. Però es tracta de fer-ho, de tirar-la endavant sense por. Et pots equivocar.

Actua amb rapidesa: si tens una idea ara, no t’esperis. Surt ara mateix. Només així, provaràs si funciona. Si no, algú se’t pot avançar i perdràs el tren. Existeixen eines que et poden ajudar a fer sortir una idea, com per exemple Kickstarter. Posa en comú la teva idea i escolta el feedback que té.

Un concepte clau: L’emprenedor ha de viure sota el concepte del que recull el següent proverbi oriental: “El millor moment per plantar un arbre va ser fa 20 anys. El segon millor moment és ara.” Hem d’aplicar aquesta idea als nostres projectes emprenedors.

Vendre l’empresa / vendre la idea? Si se’t presenta la possibilitat de vendre la teva empresa o idea has de reflexionar sobre les motivacions reals. En aquest sentit, cal que analitzis qui dels possibles compradors t’ofereix una major implicació en el projecte, una major motivació professional. Deixa que et facin propostes. Dóna’t temps. I decideix-te.

No podem copiar Silicon Valley, això està clar. I no ens hi hem d’obsessionar. Mentre sigui global, no importa on estigui basada la teva empresa o el teu projecte. Has d’aconseguir que es percebi que ets a tot arreu.

La teva puntuació
Mitjana (3 Vots)