Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



- Enrere

Oportunitats internacionals en el sector alimentació i begudes

01-06-2016
4587 visites
Presentació de l'anàlisi d'oportunitats en mercats internacionals per a empreses catalanes del sector de l'alimentació i begudes. Detall de l'evolució competitiva a Catalunya i de les tendències globals al món.
ACCIÓ ajuda a la internacionalització de les empreses mitjançant les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya on ofereix assessorament a mida de les necessitats de cada empresa.

Alimentació i begudes a Catalunya

  • El sector agroalimentari representa gairebé el 20% del PIB industrial català i el 18% del total de la població ocupada.
  • La facturació del sector és de 25.000 M€.
  • Més de 3.700 empreses formen el teixit empresarial (incloent companyies tradicionals i familiars i grans grups estrangers).
  • La carn és el principal subsector (31%), seguida per olis i greixos (13%), alimentació animal (12%) i begudes (11%)
  • 2.017 empreses són exportadores regulars a Catalunya (el 29,4% del total espanyol, situant-la com a primera regió a l’Estat).
  • Alguns dels clústers més grans del sector a Europa es troben a Catalunya.
  • Compta amb una escena gastronòmica consolidada i innovadora: 50 restaurants amb estrelles Michelin, professionals de prestigi internacional i creixement ràpid del sector dels productes gurmet.
  • Existeix un impuls important de Catalunya en les noves tendències del mercat: snackification, alimentació orgànica i funcional i noves tecnologies aplicades a l’alimentació, entre d’altres.
  • Durant la darrera dècada, França ha estat el principal soci comercial de Catalunya, tant com a país d’origen de les importacions, com a país de destinació de les exportacions.
  • Els Estats Units i els Països Baixos són els principals receptors de la inversió de Catalunya a l’estranger en el sector alimentació i begudes.

 

Alimentació i begudes al món

  • Principals importadors mundials del sector alimentació i begudes (2015): els Estats Units, la Xina, Alemanya, el Regne Unit i Japó.
  • Països amb major creixement de les importacions en el sector alimentació i begudes (2010-2015): la Xina, l’Índia, Tailàndia, Turquia i els Estats Units.
  • Països amb major creixement de les importacions en el sector alimentació i begudes (2015): L’Índia, els Estats Units, Tailàndia, la Xina i Corea del Sud.
  • Els Estats Units són el principal país receptor d’inversió estrangera mundial del sector alimentació i begudes per nombre de projectes.
  • La Xina és el principal país receptor de la inversió estrangera mundial del sector alimentació i begudes per volum d’inversió i llocs de treball creats.
  • Segons fDi Benchmark, la Xina, Malàisia i Indonèsia són els països més atractius per invertir.
  • Els Estats Units, França i Itàlia són els països amb més empreses del sector alimentació.
  • La Xina, els Estats Units i Espanya són els països amb més empreses del sector begudes.

 

Selecció de països amb oportunitats per a les empreses catalanes

  • Els Estats Units són el país líder en consum de vi.
  • La Xina és el mercat de consum d’alimentació i begudes més gran del món.
  • Alemanya és el major productor d’aliments d’Europa.
  • El Regne Unit ofereix oportunitats en productes saludables, mercats de conveniència, cadena de subministrament, productes de qualitat, innovació en la indústria, etc.
  • El Japó presenta moltes oportunitats pel que fa al processat d’aliments.
  • Els Països Baixos són el mercat líder mundial en maquinària per a la transformació d’aliments.
  • A França la indústria agroalimentària és una de les més importants del país.
  • A Bèlgica els subsectors principals són els productes càrnics i làctics, la xocolata, el sucre i les begudes.
  • A Hong Kong (Xina) hi ha una tendència creixent cap a consumir aliments saludables, funcionals i orgànics. També és un hub comercial per reexportar a altres països asiàtics.
  • Corea és un mercat molt dependent de les importacions d’aliments i begudes.
  • A Mèxic els subsectors més importants són els de productes de fleca, làctics i confiteria.
  • A Polònia els subsectors més importants són la carn, els productes làctics, la indústria de les begudes i el processat de fruites i vegetals.
  • A Malàisia la indústria halal presenta oportunitats i és un hub per reexportar a altres països musulmans.
  • A Austràlia les empreses proveïdores de productes amb valor afegit de subsectors com els productes làctics, el vi, la cervesa, el sucre i la carn reben el suport de la indústria agroalimentària del país.
  • Xile ofereix oportunitats en les tecnologies transformadores de matèries primeres d’aliments d’alta gamma, així com en l'aqüicultura, el sector vitivinícola i els centres de processament per fruita.
  • A Dinamarca darrerament ha crescut molt la producció de cervesa ecològica, artesanal i de begudes energètiques.
  • Els Emirats Àrabs ofereixen oportunitats en el menjar ràpid, els aliments processats, el menjar saludable i orgànic i els refrescos.
  • Indonèsia ofereix oportunitats en productes processats i a base de blat, begudes, ingredients per cuinar, suplements alimentaris per la salut i tecnologia i seguretat alimentària.
  • A Sud-Àfrica els principals productes importats són les aus de corral, les fruites i vegetals processats, la carn vermella, els snacks i els sucs.

 

Mira't la presentació

Oportunitats internacionals en el sector alimentació i begudes

 

 

La teva puntuació
Mitjana (3 Vots)