Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Grup Freixenet

"La nostra delegació a Londres va estar 20 anys perdent diners"

Freixenet va trobar moltes dificultats en establir un pes de la seva marca a l'exterior, i fins que no ho van aconseguir, van perdre diners. Actualment són líders del sector, amb molt d'esforç empresarial. La internacionalització de l'empresa segueix tres estratègies: nous mercats, inversions directes i aliances.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1520 Visites

Prous Science, S.A.

Un cap d'oficina comercial nadiu, clau per la implantació al Japó

L'experiència de Prous Science, empresa Barcelonina d'informació científica en el camp dels fàrmacs amb fort desenvolupament al Japó, l'ha duta a considerar essencial que el cap de l'oficina comercial a aquell país sigui nadiu, amb bon nivell de japonès i anglès. Alhora, considera valuós i confiable el suport del COPCA.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1523 Visites

Encofrados J. Alsina, S.A.

La importància d'una oficina en el terreny per la internacionalització

La internacionalització d'una empresa requereix d'una mentalitat que incorpori l'actitud de començar de zero en molts aspectes, sabent que caldrà anar poc a poc i que els primers passos són importants, encara que sembli que no són rendibles. En aquest sentit, el suport d'un lloc físic des d'on treballar és clau.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1770 Visites

NTR

Implantació al Brasil gràcies a l'assessorament

Es relaten les dificultats i els passos seguits, tant si eren planificats com si es van anar modificant, de la implantació a l'Amèrica Llatina de l'empresa NTR, amb l'acompanyament del COPCA. Concretament, es comenta com d'una primera idea d'implantar-se a Xile, es va canviar el projecte pel de implantar-se a Brasil.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1329 Visites

Ambiensys

Solucions mediambientals basades en R+D

Òscar Ribas, soci fundador i conseller delegat d'Ambiensys, va crear aquesta empresa de solucions mediambientals el 2004 com a plataforma per comercialitzar Geiserbox, una tecnologia patentada per aquesta companyia que ha apostat de manera decidida per la recerca i el desenvolupament (R+D). Ribas també presideix el Centre de Recerca i Valorització Avançada de Barberà (CRIVA), una iniciativa de recerca pionera a Catalunya orientada a desenvolupar solucions reals i efectives per minimitzar l'impacte negatiu dels residus en la societat.

Entrevista
16-01-2008
0 Comentaris
2388 Visites

PUIG JANER

"Quan estàs a Vietnam, et sents segur"

Els problemes de comunicació (pel baix nivell d'anglès) i de la duració dels processos administratius són esmentats en contrapartida a avantatges com els bons preus, l'amabilitat, la predisposició a treballar, la seriositat i la seguretat que es respira al carrer. Es considera que aquests avantatges el converteixen en un país similar a la Xina.
Taula rodona
04-01-2008
0 Comentaris
1439 Visites

Tecnobotón

Donar valor a la tècnica local de producció

Tecnobotón va optar per innovar en producte (més concretament en materials) per poder fer front a la competència asiàtica pel que fa als preus finals. Així, la fabricació de botons de nacre és una cosa molt dificultosa per un productor xinès i asiàtic en general, pel poc accés que té a la matèria primera.
Taula rodona
04-01-2008
0 Comentaris
1573 Visites

LLUÍS OLIVERAS

Allà on el producte Halal està assentat, l'empresa de carnis amb aquest segell té més facilitat per implantar-s'hi

Algunes de les dificultats que troba Lluís Oliveras en quan a la comercialització local (en grans superfícies o petits comerços) de productes Halal són econòmiques i d'altres culturals, mentre que a l'hora d'expandir-se a Dubai el fet que allà la marca Halal està reconeguda els ha facilitat molt la implantació.
Taula rodona
04-01-2008
0 Comentaris
1521 Visites

Grup Hera

Convertir el residu en beneficis

La tecnologia desenvolupada per l'empresa per aplicar a països ja desenvolupats es trasllada al territori afectat pels MDL (Mecanismos Desarrollo Limpio), que és el cas de Llatinoamèrica, on disposen una plataforma territorial d'actuació.
Vídeocas
04-01-2008
0 Comentaris
1764 Visites

Tecniplan del Vallès S.L.

És important vendre a un client amb la seva pròpia xarxa comercial

Teniplan ha escomès una reconversió empresarial al descobrir una oportunitat de negoci en ascensors per a persones discapacitades de gamma mitjana-alta. A partir d'aquest moment, el creixement de l'empresa ha estat extraordinari i ja competeixen amb grans productors. El seu secret ha sigut cuidar les relacions amb els ascensoristes, amb xarxa pròpia de distribució, i especialitzar-se en solucions a mida.
Casos als mitjans
31-12-2007
0 Comentaris
902 Visites
S'han trobat 459 resultats
de 411 a 420