Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Cacao Sampaka

Artesania cosmopolita del cacao

D'una tenda pilot a una xarxa internacional de franquícies, la clau del seu èxit és fer arribar al públic el producte de forma directe per transmetre la cultura del cacao.
Vídeocas
11-02-2008
0 Comentaris
1536 Visites

Producmon

Les energies renovables com a opció de reconversió empresarial

Al trobar-se en una situació d'obligada reconversió empresarial, Producmon s'ha reorientat cap a la fabricació de plaques solars tèrmiques, un mercat del que es té previst un important creixement, convertint-se en el primer fabricant de l'Estat. Els trets que el diferencien de la competència són la facilitat d'instal·lació, l'alt rendiment i el preu mitjà d'un producte de qualitat alta.
Casos als mitjans
11-02-2008
0 Comentaris
1003 Visites

Tallers Fiestas

Més que ser fabricant, el que cal és donar solucions tecnològiques

El fabricant de motlles d'injecció de plàstic Tallers Fiestas fa cinc anys que accelera una especialització en els camps de l'envasament i el mèdic. D'aquesta forma han pogut no només fer front a les dificultats del sector davant la globalització, sinó fins i tot pensar en créixer. El canvi ve ara per la reorientació del negoci, que vol passar de fabricant a oferir solucions tecnològiques.
Casos als mitjans
03-02-2008
0 Comentaris
790 Visites

Lerrasa-Hidráulica S.A. (Lehisa)

Aixeteria de qualitat per a llar i altres entorns

El cas de Lehisa és d'aquells en que front a la pressió dels fabricants asiàtics no s'ha optat per la deslocalització sinó per apuntar a un segment de client que cerca més qualitat i personalització. Això li ha permès, a través de la reconversió tècnica, mantenir-se com una de les poques empreses de més de 15 treballadors del sector a Catalunya.
Casos als mitjans
02-02-2008
0 Comentaris
2367 Visites

Casademont

La qualitat en el servei al costat bona imatge del país esdevenen claus per competir al mercat carni

En la internacionalització del producte, una empresa d'elaborats carnis espanyola competeix amb altres empreses espanyoles, amb productors locals i altres productors internacionals. En aquest context, es té com a valor afegit la imatge del país, però cal incorporar el servei com a factor d'avantatge per guanyar quota de mercat.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1474 Visites

Fundería Condals, S.A.

Impossible existir sense la internacionalització per la pime catalana

Es valora l'aportació que va tenir el COPCA en la internacionalització de la Fundería Condals S.A. (en l'aportació de recursos com per exemple un representant). Aquesta internacionalització, que està en creixement, es valora com un element clau de l'empresa actualment, sense el qual no podria existir.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1718 Visites

J. Feliu de la Penya, S.L.

Expansió en tres passos en la implantació a Mèxic

Establert a Mèxic sols com una filial comercial, J. Feliu de la Penya, S.L. Segueix un pla d'expansió des de 2005, amb suport de COFIDES (amb un finançament superior al 50% per ser un país prioritari) i fons propis. El desenvolupament de l'empresa a Mèxic ha trobat com a inconvenient l'elevada regulació estatal però com a factor afavoridor el fet de ser un país de llengua castellana.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1106 Visites

Relats, S.A.

El valor d'una fàbrica feta a mida

Es relata el cas d'una empresa (Relats S.A) que ha aprofitat l'acompanyament de COFIDES per tal de poder créixer internacionalment a Gal·les i Xina (amb una fàbrica de 7.000 m2). Aquest acompanyament ha consistit en un préstec de 800.000 euros que s'ha destinat sobretot a capital.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
2187 Visites

Jamaica Coffee Shop

"No venem cafè, sinó l'experiència de prendre cafè"

Es relaten dificultats en el procés d'internacionalització de Jamaica's Franchisings S.L. en relació al registre del nom i l'adaptació a les característiques dels països on s'implanta, que comporten aprenentatges en el sentit de planificar millor. Alhora, es té en compte que en aquest procés no es tracta sols del producte, sinó que l'empresa ven l'experiència de prendre cafè.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1338 Visites

Armand Basi

L'adaptació al mercat local no passa per especificar el producte sinó per la distribució

L'experiència d'Armand Bassi en la internacionalització li ha mostrat la importància d'arribar al consumidor a través d'events específics del món de la moda, i la necessitat d'adaptar-se al mercat local, no en el sentit d'especificació del producte (doncs el món de la moda es troba globalitzat), sinó en la distribució.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1844 Visites
S'han trobat 470 resultats
de 411 a 420