Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Valenri

Arribar millor al client final amb establiments propis

L'empresa de roba infantil Valenri, no només ha deslocalitzat la seva producció, sinó que ho ha compensat amb un reforçament del control de qualitat. Ara, amb una oferta estable al mercat, volen donar un pas més enllà i obrir botigues pròpies per a trobar el seu consumidor final i adaptar-se més ràpidament a les tendències, a la vegada que ajuden als detallistes a promoure millor els seus productes.
Casos als mitjans
16-03-2008
0 Comentaris
2219 Visites

Vida Software

Una idea innovadora requereix treball i inversió

Tenien un projecte d'innovació que simula una relació quasi humana per a interactuar amb els ordinadors. A partir del projecte han invertit treball i capital en desenvolupar "software humà" i han participat en projectes amb destacades multinacionals.
Vídeocas
10-03-2008
0 Comentaris
1746 Visites

Insofred

Fusió de productes complementaris per guanyar mercat i evolucionar

Insofred va nèixer de dues empreses que sovint treballaven per als mateixos clients amb productes complementaris. Des de l'experiència del disseny han volgut ampliar el negoci cap a la producció i l'estandarització de productes, donant com a resultat un creixement moderat i estable en els in
gressos conjunts.
Casos als mitjans
03-03-2008
0 Comentaris
1852 Visites

Jovi

L'equip humà és la clau de l'èxit

El projecte d'exportació va néixer quan va canviar la idea de que els clients ens venien a comprar i vam ser nosaltres els que anàvem a vendre. És líder internacional del sector i ha rebut suport del COPCA per establir-se als Estats Units i Mèxic.
Vídeocas
22-02-2008
0 Comentaris
2982 Visites

Cacao Sampaka

Artesania cosmopolita del cacao

D'una tenda pilot a una xarxa internacional de franquícies, la clau del seu èxit és fer arribar al públic el producte de forma directe per transmetre la cultura del cacao.
Vídeocas
11-02-2008
0 Comentaris
1575 Visites

Producmon

Les energies renovables com a opció de reconversió empresarial

Al trobar-se en una situació d'obligada reconversió empresarial, Producmon s'ha reorientat cap a la fabricació de plaques solars tèrmiques, un mercat del que es té previst un important creixement, convertint-se en el primer fabricant de l'Estat. Els trets que el diferencien de la competència són la facilitat d'instal·lació, l'alt rendiment i el preu mitjà d'un producte de qualitat alta.
Casos als mitjans
11-02-2008
0 Comentaris
1061 Visites

Tallers Fiestas

Més que ser fabricant, el que cal és donar solucions tecnològiques

El fabricant de motlles d'injecció de plàstic Tallers Fiestas fa cinc anys que accelera una especialització en els camps de l'envasament i el mèdic. D'aquesta forma han pogut no només fer front a les dificultats del sector davant la globalització, sinó fins i tot pensar en créixer. El canvi ve ara per la reorientació del negoci, que vol passar de fabricant a oferir solucions tecnològiques.
Casos als mitjans
03-02-2008
0 Comentaris
816 Visites

Lerrasa-Hidráulica S.A. (Lehisa)

Aixeteria de qualitat per a llar i altres entorns

El cas de Lehisa és d'aquells en que front a la pressió dels fabricants asiàtics no s'ha optat per la deslocalització sinó per apuntar a un segment de client que cerca més qualitat i personalització. Això li ha permès, a través de la reconversió tècnica, mantenir-se com una de les poques empreses de més de 15 treballadors del sector a Catalunya.
Casos als mitjans
02-02-2008
0 Comentaris
2439 Visites

Casademont

La qualitat en el servei al costat bona imatge del país esdevenen claus per competir al mercat carni

En la internacionalització del producte, una empresa d'elaborats carnis espanyola competeix amb altres empreses espanyoles, amb productors locals i altres productors internacionals. En aquest context, es té com a valor afegit la imatge del país, però cal incorporar el servei com a factor d'avantatge per guanyar quota de mercat.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1494 Visites

Fundería Condals, S.A.

Impossible existir sense la internacionalització per la pime catalana

Es valora l'aportació que va tenir el COPCA en la internacionalització de la Fundería Condals S.A. (en l'aportació de recursos com per exemple un representant). Aquesta internacionalització, que està en creixement, es valora com un element clau de l'empresa actualment, sense el qual no podria existir.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1777 Visites
S'han trobat 474 resultats
de 411 a 420