Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Jamaica Coffee Shop

"No venem cafè, sinó l'experiència de prendre cafè"

Es relaten dificultats en el procés d'internacionalització de Jamaica's Franchisings S.L. en relació al registre del nom i l'adaptació a les característiques dels països on s'implanta, que comporten aprenentatges en el sentit de planificar millor. Alhora, es té en compte que en aquest procés no es tracta sols del producte, sinó que l'empresa ven l'experiència de prendre cafè.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1308 Visites

Armand Basi

L'adaptació al mercat local no passa per especificar el producte sinó per la distribució

L'experiència d'Armand Bassi en la internacionalització li ha mostrat la importància d'arribar al consumidor a través d'events específics del món de la moda, i la necessitat d'adaptar-se al mercat local, no en el sentit d'especificació del producte (doncs el món de la moda es troba globalitzat), sinó en la distribució.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1804 Visites

Futbol Club Barcelona

Lligar el "més que un club" a la solidaritat

Tant el Barça com el futbol han esdevingut quelcom que va més enllà de l'aspecte esportiu. En aquest sentit, el Barça busca la diferenciació dels altres clubs per posicionar-se davant del món, i ho fa a través de vincular el concepte més que un club al valor de la solidaritat, a través del partenariat amb UNICEF.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1457 Visites

Grup Freixenet

"La nostra delegació a Londres va estar 20 anys perdent diners"

Freixenet va trobar moltes dificultats en establir un pes de la seva marca a l'exterior, i fins que no ho van aconseguir, van perdre diners. Actualment són líders del sector, amb molt d'esforç empresarial. La internacionalització de l'empresa segueix tres estratègies: nous mercats, inversions directes i aliances.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1528 Visites

Prous Science, S.A.

Un cap d'oficina comercial nadiu, clau per la implantació al Japó

L'experiència de Prous Science, empresa Barcelonina d'informació científica en el camp dels fàrmacs amb fort desenvolupament al Japó, l'ha duta a considerar essencial que el cap de l'oficina comercial a aquell país sigui nadiu, amb bon nivell de japonès i anglès. Alhora, considera valuós i confiable el suport del COPCA.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1535 Visites

Encofrados J. Alsina, S.A.

La importància d'una oficina en el terreny per la internacionalització

La internacionalització d'una empresa requereix d'una mentalitat que incorpori l'actitud de començar de zero en molts aspectes, sabent que caldrà anar poc a poc i que els primers passos són importants, encara que sembli que no són rendibles. En aquest sentit, el suport d'un lloc físic des d'on treballar és clau.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1783 Visites

NTR

Implantació al Brasil gràcies a l'assessorament

Es relaten les dificultats i els passos seguits, tant si eren planificats com si es van anar modificant, de la implantació a l'Amèrica Llatina de l'empresa NTR, amb l'acompanyament del COPCA. Concretament, es comenta com d'una primera idea d'implantar-se a Xile, es va canviar el projecte pel de implantar-se a Brasil.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1348 Visites

Ambiensys

Solucions mediambientals basades en R+D

Òscar Ribas, soci fundador i conseller delegat d'Ambiensys, va crear aquesta empresa de solucions mediambientals el 2004 com a plataforma per comercialitzar Geiserbox, una tecnologia patentada per aquesta companyia que ha apostat de manera decidida per la recerca i el desenvolupament (R+D). Ribas també presideix el Centre de Recerca i Valorització Avançada de Barberà (CRIVA), una iniciativa de recerca pionera a Catalunya orientada a desenvolupar solucions reals i efectives per minimitzar l'impacte negatiu dels residus en la societat.

Entrevista
16-01-2008
0 Comentaris
2410 Visites

PUIG JANER

"Quan estàs a Vietnam, et sents segur"

Els problemes de comunicació (pel baix nivell d'anglès) i de la duració dels processos administratius són esmentats en contrapartida a avantatges com els bons preus, l'amabilitat, la predisposició a treballar, la seriositat i la seguretat que es respira al carrer. Es considera que aquests avantatges el converteixen en un país similar a la Xina.
Taula rodona
04-01-2008
0 Comentaris
1458 Visites

Tecnobotón

Donar valor a la tècnica local de producció

Tecnobotón va optar per innovar en producte (més concretament en materials) per poder fer front a la competència asiàtica pel que fa als preus finals. Així, la fabricació de botons de nacre és una cosa molt dificultosa per un productor xinès i asiàtic en general, pel poc accés que té a la matèria primera.
Taula rodona
04-01-2008
0 Comentaris
1583 Visites
S'han trobat 462 resultats
de 411 a 420