Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Casademont

La qualitat en el servei al costat bona imatge del país esdevenen claus per competir al mercat carni

En la internacionalització del producte, una empresa d'elaborats carnis espanyola competeix amb altres empreses espanyoles, amb productors locals i altres productors internacionals. En aquest context, es té com a valor afegit la imatge del país, però cal incorporar el servei com a factor d'avantatge per guanyar quota de mercat.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1468 Visites

Fundería Condals, S.A.

Impossible existir sense la internacionalització per la pime catalana

Es valora l'aportació que va tenir el COPCA en la internacionalització de la Fundería Condals S.A. (en l'aportació de recursos com per exemple un representant). Aquesta internacionalització, que està en creixement, es valora com un element clau de l'empresa actualment, sense el qual no podria existir.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1699 Visites

J. Feliu de la Penya, S.L.

Expansió en tres passos en la implantació a Mèxic

Establert a Mèxic sols com una filial comercial, J. Feliu de la Penya, S.L. Segueix un pla d'expansió des de 2005, amb suport de COFIDES (amb un finançament superior al 50% per ser un país prioritari) i fons propis. El desenvolupament de l'empresa a Mèxic ha trobat com a inconvenient l'elevada regulació estatal però com a factor afavoridor el fet de ser un país de llengua castellana.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1096 Visites

Relats, S.A.

El valor d'una fàbrica feta a mida

Es relata el cas d'una empresa (Relats S.A) que ha aprofitat l'acompanyament de COFIDES per tal de poder créixer internacionalment a Gal·les i Xina (amb una fàbrica de 7.000 m2). Aquest acompanyament ha consistit en un préstec de 800.000 euros que s'ha destinat sobretot a capital.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
2161 Visites

Jamaica Coffee Shop

"No venem cafè, sinó l'experiència de prendre cafè"

Es relaten dificultats en el procés d'internacionalització de Jamaica's Franchisings S.L. en relació al registre del nom i l'adaptació a les característiques dels països on s'implanta, que comporten aprenentatges en el sentit de planificar millor. Alhora, es té en compte que en aquest procés no es tracta sols del producte, sinó que l'empresa ven l'experiència de prendre cafè.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1332 Visites

Armand Basi

L'adaptació al mercat local no passa per especificar el producte sinó per la distribució

L'experiència d'Armand Bassi en la internacionalització li ha mostrat la importància d'arribar al consumidor a través d'events específics del món de la moda, i la necessitat d'adaptar-se al mercat local, no en el sentit d'especificació del producte (doncs el món de la moda es troba globalitzat), sinó en la distribució.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1834 Visites

Futbol Club Barcelona

Lligar el "més que un club" a la solidaritat

Tant el Barça com el futbol han esdevingut quelcom que va més enllà de l'aspecte esportiu. En aquest sentit, el Barça busca la diferenciació dels altres clubs per posicionar-se davant del món, i ho fa a través de vincular el concepte més que un club al valor de la solidaritat, a través del partenariat amb UNICEF.
Taula rodona
22-01-2008
0 Comentaris
1485 Visites

Grup Freixenet

"La nostra delegació a Londres va estar 20 anys perdent diners"

Freixenet va trobar moltes dificultats en establir un pes de la seva marca a l'exterior, i fins que no ho van aconseguir, van perdre diners. Actualment són líders del sector, amb molt d'esforç empresarial. La internacionalització de l'empresa segueix tres estratègies: nous mercats, inversions directes i aliances.
Conferència
22-01-2008
0 Comentaris
1537 Visites

Prous Science, S.A.

Un cap d'oficina comercial nadiu, clau per la implantació al Japó

L'experiència de Prous Science, empresa Barcelonina d'informació científica en el camp dels fàrmacs amb fort desenvolupament al Japó, l'ha duta a considerar essencial que el cap de l'oficina comercial a aquell país sigui nadiu, amb bon nivell de japonès i anglès. Alhora, considera valuós i confiable el suport del COPCA.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1550 Visites

Encofrados J. Alsina, S.A.

La importància d'una oficina en el terreny per la internacionalització

La internacionalització d'una empresa requereix d'una mentalitat que incorpori l'actitud de començar de zero en molts aspectes, sabent que caldrà anar poc a poc i que els primers passos són importants, encara que sembli que no són rendibles. En aquest sentit, el suport d'un lloc físic des d'on treballar és clau.
Taula rodona
21-01-2008
0 Comentaris
1806 Visites
S'han trobat 466 resultats
de 411 a 420