Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Francisco Javier Fornt

Membre ,  Comissió Bancària Internacional

"S'entén el crèdit documentari de diferents maneres en funció de l'origen"

Les regles cal que recullin les noves practiques de bancs, transportistes i asseguradores, com per exemple el crèdit documentari. A la comissió bancaria de la cambra de comerç internacional es fan les regles en funció de com funciona el món. Hi ha tres maneres d'entendre el crèdit documentari: l'europea (una forma de pagament), l'asiàtica (una forma de finançament) i l'americana (una garantia).
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
1771 Visites

Xavier Grau

Director de Màrqueting ,  MRW

"Vam entrar al món de la Responsabilitat Social Corporativa arrel d'un fracàs publicitari"

És important posar un significat a la cartera d'una empresa, perquè aquesta és molt més que allò que és capaç de fer. La marca també és com entén el seu negoci, per què serveix, així com la seva manera de relacionar-se amb els seus clients, amb els seus treballadors, amb els seus governs i amb les cultures.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
989 Visites

Inés Sagrario

Consultora ,  Competitiveness

"Els treballadors a l'Europa Central i de l'Est són una mica menys destralers i més enginyers del que nosaltres érem fa 20 anys"

A Europa Central i Oriental hi ha molt de dinamisme econòmic, sigui amb impuls dels ons estructurals o per iniciativa pròpia. Com Espanya quan feia poc que havia entrat a la UE, les empreses tenen bons recursos humans però els manca inversió de capital. Els treballadors de l'Europa Central i Oriental estan ben formats, són molt innovadors i flexibles.
Conferència
19-12-2007
1 Comentaris
1276 Visites

Pierre Henry

Responsable de l'Observatori de Projectes d'Inversió a la Mediterrània ,  ANIMA Investment Network (AIN)

"Del sud de la Mediterrània es coneix energia, olives i turisme, però no se sap que les TIC són el primer sector en inversió estrangera"

Hi ha una saturació dels mercats internacionals de comunicació. A la Mediterrània en canvi el creixement és molt fort, fins al punt que operadores europees venen els seus interessos a Europa per invertir allà. Hi ha carències a les infraestructures alàmbriques, fet que ha dificultat el desenvolupament d'Internet, que s'ha quedat en Internet via telèfon.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
2033 Visites

Anselm Bossacoma

Director ,  Centre de Promoció de Negocis del COPCA a Los Angeles

"Els EUA és un mercat de 300 milions de consumidors que Catalunya i Espanya no aprofiten"

Califòrnia és un context innovador en si mateix, més enllà de la innovació entesa amb la finalitat de comercialització sinó com una cultura. Allà la innovació es dóna en un context on interactuen bancs, empreses, institucions i governs, tot i que aquests darrers intervenen poc. És una porta d'entrada als EUA i cal aprofitar-la.
Conferència
19-12-2007
1 Comentaris
1219 Visites

Joan Piera

Director de Negoci de Banca d'Empreses i Corporacions (BEC) ,  BBVA Catalunya

La eficiència del la banca electrònica portuguesa ajuda al desenvolupament de les empreses a estrangeres al país.

BBVA és present a la Grande Lisboa i la Grande Porto, on es concentra la majoria de la població i la activitat econòmica del país. El servei de "net cash" permet a les empreses comunicar se amb el seu banc 24 hores al dia, i ofereix solucions de cobrament i de pagament. Destaquen productes com a el com el factoring, tenen una presència tres vegades superior a Portugal que a Espanya.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
2019 Visites

Esteve Almirall

Consultor i professor ,  UPC

Moviment de la innovació cap al pol de l'usuari

Actualment la innovació no reposa sols en el pol productiu sinó també de la banda d'usuaris o clients (amb molts exemples en el camp d'Internet). Aquesta innovació encara reposa en aspectes locals importants, per tant serà clau l'elecció de territoris i la seva evolució com a pols d'innovació per ubicar-hi les empreses.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1251 Visites

Álvaro González-Alorda

Director d'Innovació ,  ISEM Fashion Business School

"Creure que el que t'ha fet exitós en el passat et farà exitós en el futur és un error"

L'èxit et porta fàcilment al conformisme i del conformisme es passa a la decadència. Necessitem liderar el mercat, entendre'l, i per això una comunitat com aquesta, on es comparteix informació i on es treballa amb l'expertesa d'altres persones que estan a l'altra banda del món, és una eina absolutament única.
Conferència
19-12-2007
2 Comentaris
1362 Visites

Albert Collado

Soci responsable nacional del Departament d'Internacionalització ,  Empreses de Garrigues, Abogados y Asesores Tributarios

"Els xinesos són molt bons negociadors"

A Xina hi ha moltes possibilitats. Els xinesos són molt bons negociant. Gestionen bé el temps i les situacions (per exemple, per les negociacions importants ho fan en xinès). Fins ara hi havia a Xina un règim fiscal favorable: en funció de la ubicació al país es tributava el 33%, el 24% o el 15%. A partir de l'any que ve hi haurà un tipus únic del 25%.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
1852 Visites

Rafel Boronat

President ,  Sociedad de Técnicos de Automoción (STA)

"Necessitem transcendir l'escala local per plantejar el projecte d'un nou vehicle"

Es dificulta plantejar a escala local el projecte d'un nou vehicle. La col·laboració és un pràctica necessària per reduir costos de producció. La STA proposa, a iniciativa de l'Anella, una plataforma de col·laboració entre proveïdors petits i mitjans, amb una estructura matricial amb un eix on se situen els diferents tipus de fabricants, i un altre en el qual s'agreguen els proveïdors específics.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1882 Visites
S'han trobat 778 resultats
de 751 a 760