Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Javier Albarracín

Consultor de l'àrea Mediterrània i de l'Orient Mitjà ,  COPCA

Les pimes catalanes a la Mediterrània

A la Mediterrània es troben alguns dels principals socis comercials de Catalunya i de l'Estat, com ara el Marroc i Turquia, que són el 10è i 11è socis comercials de Catalunya. Continuen sectors tradicionals com l'agricultura i el tèxtil, etc., però s'afegeixen també pimes catalanes de serveis, que cada cop tenen més interès per aquest boom demogràfic i econòmic, que és una realitat.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
2447 Visites

Sergi Barbens

Director ,  Fundació Pagesos Solidaris de la Unió de Pagesos

Els canvis en els països de la ribera sud de la Mediterrània són alhora riscos i oportunitats

Els països de la ribera sud de la Mediterrània han encetat canvis estructurals i l'àmbit de negocis intern és més favorable que fa una dècada. Hi ha una població rejovenida que se sent atreta pels productes de consum occidentals. Continua havent-hi molt analfabetisme i atur. Hi ha un fort creixement a les ciutats, que generarà una pressió social i mediambiental.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
2185 Visites

Jordi Tovar

Soci director de Selecció i Executive Search ,  IOR CONSULTING, S.A

"Definir un model d'expatriació permetria més eficàcia en els processos d'internacionalització"

Actualment el mercat laboral té forts desequilibris entre l'oferta i la demanda, cosa que duu a pensar en l'expatriació com un tema que està a l'ordre del dia. Al nostre país no hi ha un model definit d'expatriació, en comparació amb països com Japó on és un tema resolt. Alguns elements a tenir en compte per definir el model serien tenir bones descripcions funcionals i disposar de recursos per a que es puguin complir aquestes funcions.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
2031 Visites

Josep Huguet

Conseller d'Innovació, Universitats i Empresa ,  Govern de la Generalitat de Catalunya

"En l'economia global no només competeixen individus i empreses sinó també territoris"

En l'economia global no només competeixen individus i empreses sinó també territoris. En aquest sentit, Catalunya ha de convertir-se en un node de matèria gris i tenir en compte una sèrie d'elements, com que la internacionalització ha de ser una política transversal i que en ser la majoria PIMES, caldrà establir aliances. Per això, cal també introduir una política de cooperació.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
1758 Visites

Manel Martínez

Delegat ,  AICEP Portugal

"La importància de la investigació i l'interès ambiental determinen si un projecte és d'interès nacional a Portugal"

L'Institut de Comerç Exterior de Portugal (ICEP) es dedica a la captació d'inversió estructurant, és a dir, que generi llocs de treball. Se centren en detectar projectes menors de 26 milions d'euros que poden ser identificats com a Projectes d'Interès Nacional, atenent a criteris com la importància de la investigació i l'interès ambiental. Els acords solen ser directament amb les empreses, provant de fer quelcom a mida.
Taula rodona
19-01-2007
0 Comentaris
1711 Visites

Ged Davis

Copresident ,  Global Energy Assessment

"Ja no et pots quedar a casa trucant per telèfon. Has de sortir. És la clau del l'èxit del treball en xarxa"

La globalització és l'únic motor econòmic del nostre temps. Cal articular les diferents activitats econòmiques per estructurar els fluxos econòmics. Som en una era desestabilitzant, les solucions que es donin han de ser percebudes com solucions per la gent per tal que siguin globals.
Conferència
19-01-2007
1 Comentaris
1802 Visites

Taula Rodona - Revista Paradigmes

Experts President , 

La barreja perfecta d'espanyols, italians i alemanys

Construir una reputació no és gens fàcil, però encara ho és menys canviar els clixés que la gent utilitza per a estalviar-se la tasca d'una anàlisi sense prejudicis. Avui Espanya té una imatge molt més valorada que fa uns quants anys. Catalunya té una imatge que comença a ser visible. Barcelona probablement les supera totes dues en abast i prestigi. Però, són imatges compatibles? Són contradictòries? Per parlar-ne, Paradigmes ha reunit cinc punts de vista complementaris.
Taula rodona
03-03-2006
0 Comentaris
1176 Visites

Gustavo Bassotti

Àrea Multilateral ,  Tourism&Leisure Europraxis

"L'estratègia i els socis locals, claus per guanyar projectes"

Per Gustavo Bassotti, director de l'Àrea Multilateral de Tourism&Leisure Europraxis, les claus de l'èxit per guanyar concursos de contractació pública internacional són: d'una banda, una bona planificació de recerca d'oportunitats de negoci i, de l'altra, establir aliances amb empreses o socis locals allà on vulguem instal·lar-nos.
Entrevista
03-03-2006
0 Comentaris
1476 Visites

David Garcia

Be Physic

Catalunya és una potència en el negoci de la moda

El projecte Physic neix l'any 2007 en el marc del Pla de Dinamització de la Moda Catalana, impulsat per la Generalitat de Catalunya, amb la missió d'ajudar els dissenyadors independents a consolidar-se com a negocis de moda que prestigiïn el disseny de moda català, a la vegada que generin riquesa i ocupació.
Entrevista
14-06-2010
0 Comentaris
2264 Visites
S'han trobat 759 resultats
de 751 a 759