Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
T'apropem l'experiència i la visió d'empresaris i professionals que comparteixen bones pràctiques, expertesa i punts de vista innovadors per afrontar els reptes competitius de l'economia global

Albert Collado

Soci responsable nacional del Departament d'Internacionalització ,  Empreses de Garrigues, Abogados y Asesores Tributarios

"Els xinesos són molt bons negociadors"

A Xina hi ha moltes possibilitats. Els xinesos són molt bons negociant. Gestionen bé el temps i les situacions (per exemple, per les negociacions importants ho fan en xinès). Fins ara hi havia a Xina un règim fiscal favorable: en funció de la ubicació al país es tributava el 33%, el 24% o el 15%. A partir de l'any que ve hi haurà un tipus únic del 25%.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
1777 Visites

Rafel Boronat

President ,  Sociedad de Técnicos de Automoción (STA)

"Necessitem transcendir l'escala local per plantejar el projecte d'un nou vehicle"

Es dificulta plantejar a escala local el projecte d'un nou vehicle. La col·laboració és un pràctica necessària per reduir costos de producció. La STA proposa, a iniciativa de l'Anella, una plataforma de col·laboració entre proveïdors petits i mitjans, amb una estructura matricial amb un eix on se situen els diferents tipus de fabricants, i un altre en el qual s'agreguen els proveïdors específics.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1857 Visites

Andreu Veà

Ph. D. Internet Research Fellow ,  Universitat d'Stanford, Califòrnia, EUA

"Qui no aprengui a fer negocis en de forma connectada i col·laborativa es quedarà pel camí"

En un món cada cop més globalitzat (havent-hi qui hi està a favor i en contra), cal saber fer negocis de forma connectada i col·laborativa. En el camp de la web 2.0, els continguts que fan interessant una web els fa la gent. Així, es descriu el funcionament de webs que treballen amb nodes de col·laboradors que generen continguts.
Conferència
19-12-2007
2 Comentaris
1335 Visites

Marc Sansó

Consultor de l'àrea de polítiques sectorials ,  COPCA

Les empreses i l'administració necessiten col·laborar per reeditar el Pla del Sector de l'automòbil

Es relaten els elements que han servit per configurar el Pla Sectorial per la Internacionalització entre el COPCA i les empreses, que està arribant a la seva fi i cal que sigui reeditat. Té una primera fase de diagnosi i una segona fase d'acció, amb desenvolupament d'iniciatives per la qual es necessita la col·laboració de les empreses. Així, és important que les empreses facin seu l'anàlisi.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1881 Visites

Pedro Nueno

Cofundador i soci-director ,  Interben Consulting

"Al sector de l'automòbil la innovació ve per la demanda de seguretat i eficiència ambiental"

El sector està molt condicionat pel creixement del paisos emergents que estan creant proveïdors locals, així que al nostre país el model de negoci s'està especialitzant tecnològicament de forma més selectiva, cosa que fa més difícil competir sense diversificar riscos. La innovació està motivada per dos elements: la legislació i demanda de seguretat i eficiència ambiental, i el mercat i la marca.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1979 Visites

Albert Roca

Director del Programa PIME ,  Secretaria d'Indústria i Empresa del DIUE.

"El cavall de batalla és fer entendre que la internacionalització és necessària"

El sector de l'automòbil passarà de 65 milions d'unitats anuals a 75 milions, amb una recomposició dels països consumidors i productors, en favor de països asiàtics. Més enllà de les notícies negatives amb més repercussió, el balanç general del sector és positiu. Des del DIUE s'acompanya les empreses que comencen en la internacionalització.
Conferència
19-12-2007
0 Comentaris
1934 Visites

Marta Coca

Consultora de l'àrea de polítiques sectorials ,  COPCA

"La marca Barcelona en tèxtil és una oportunitat que en el futur sabrem si ha valgut la pena"

La intel·ligència de mercat ja és aquí. Ara veurem quines marques hi volen jugar, de quina manera i pensarem quines accions comunes es poden emprendre i sota quin nom. Veurem si paga la pena promoure una marca comercial de país, amb el concepte de moda catalana i sota el nom de marca Barcelona.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
2330 Visites

Anselm Bossacoma

Director ,  Centre de Promoció de Negocis del COPCA a Los Angeles

"El consumidor nord-americà descarta la roba anualment"

En un context de fortalesa de l'euro en relació al dòlar, es marca la importància d'ubicar una marca al mercat tèxtil nord americà, ja que elements com la qualitat o l'origen del producte no es tenen en compte, i hi ha un alt nivell de substitució del bé de consum. Barcelona està començant a tenir un cert nom, i això cal que sigui aprofitat.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1649 Visites

Pablo Vinageras

Associat del Departament d'Internacionalització ,  Empreses de Garrigues, Abogados y Asesores Tributarios

Xina modifica lleis que afecten els inversors estrangers

Es tracten tres noves normatives. La primera, en el camp laboral, especifica que si l'empresa no regula condicions favorables pel treballadors, s'aplicarà la normativa del sector. En el camp immobiliari la nova llei restringeix l'accés de les societats estrangeres a l'adquisició d'immobles. Per últim, una nova llei de defensa de la competència és un primer pas per frenar conductes monopolístiques.
Taula rodona
19-12-2007
0 Comentaris
1801 Visites

Elena Palaguina

Directora ,  Centre de Promoció de Negocis del COPCA a Moscou

"Hi ha moltes marques de moda a Rússia, però encara no és un mercat saturat"

La relació personal és molt important per les empreses russes, es tenen en compte elements subjectius. Es considera que el mercat de la moda a Rússia té moltes possibilitats de futur, doncs hi ha moltes marques però encara no està saturat. La marca Barcelona no s'ha desenvolupat a Rússia no només en moda sinó també a altres sectors, ja que les empreses catalanes van ser de les últimes en arribar.
Conferència
19-12-2007
1 Comentaris
1524 Visites
S'han trobat 750 resultats
de 731 a 740