Seccions

Coneixement 

Banc de coneixement

Banc de Coneixement Empresarial



 
Accedeix a una selecció rigorosa de publicacions, informes i articles perquè puguis anticipar-te a les oportunitats i als reptes dels mercats, i puguis prendre decisions estratègiques millors abans que la teva competència

Altres publicacions

S'inicien les primeres Comunitats RIS3CAT, la innovació empresarial catalana

L'estratègia d'especialització intel·ligent RIS3CAT, pot portar a un canvi de model productiu i empresarial que permeti a empreses i agents del sistema d'innovació catalans enfrontar-se amb més garanties d'èxit als reptes del futur. El programa RIS3CAT, que preveu un recorregut inicial de sis anys (2014-2020), comptarà amb un pressupost total de 75 milions d'euros per portar a terme grans apostes de transformació empresarial.

La Generalitat de Catalunya, a través de ACCIÓ, acaba d'aprovar les primeres cinc Comunitats RIS3CAT, i ha atorgat ajudes per un valor de 19,1 milions d'euros a diferents iniciatives d'R+D.
15-12-2016
0 Comentaris
562 Visites

Altres publicacions

Brexit: a grans reptes, grans oportunitats

Pot afectar el Brexit en les relacions de cooperació tecnològica entre Catalunya i el Regne Unit? Es tanquen portes a la col·laboració o se n'obren? Parlem d'oportunitats per a empreses i centres de recerca en el marc de projectes europeus de l'Horitzó 2020, de programes d'open innovation i de la compra pública innovadora.
15-12-2016
0 Comentaris
525 Visites

Altres publicacions

Per què t'interessa la impressió 3D?

La impressió 3D (o manufactura additiva, com es coneix la seva aplicació industrial) consisteix en la unió progressiva d'un o més materials per crear un objecte a partir d'un model digital i forma part del conjunt de tècniques que conformen la fabricació digital. És un mercat que ha crescut els últims anys i per al qual es preveu una dinàmica ascendent.
13-09-2016
0 Comentaris
1985 Visites

Altres publicacions

Valor compartit i clústers

Aquest article es basa en la teoria del "Shared Value" (valor compartit) de l'economista de Harvard, Michael Porter, reconegut l'any 2015 amb el "Most Influential Management Thinker Award". En aquest sentit, es presenta el benefici social com un objectiu tan primordial com el benefici monetari. Es tracta d'un canvi de paradigma enfocat en la humanització del capitalisme.
11-01-2016
0 Comentaris
1601 Visites

Altres publicacions

Perú i Colòmbia, alumnes avantatjats del creixement llatinoamericà

La regió andina, liderada per Colòmbia i el Perú, és un dels principals eixos de creixement de l'Amèrica Llatina. Sovint a l'ombra del mediàtic Brasil i el consolidat mercat aperturista xilè; reclamen la seva dosi de protagonisme mitjançant elevades i constants taxes de creixement, així com una anhelada estabilitat política.
12-07-2013
0 Comentaris
2147 Visites

Altres publicacions

Què és la innovació centrada en l'usuari?

Trobar solucions a les necessitats de les persones. Amb aquesta clara premissa treballa una nova manera d'entendre la innovació. Es tracta d'un nou paradigma per adaptar-se al món actual. Ja no serveix llançar una bona idea i esperar que el mercat s'hi adapti.
02-07-2013
0 Comentaris
2044 Visites

Altres publicacions

El descobriment, la fase clau del procés innovador

Existeixen moltes definicions d'innovar. Una possible definició és transformar una oportunitat en solucions diferencials que aportin valor al client (ja sigui intern o extern) i a l'empresa. El principal objetiu del procés d'innovar és la diferenciació. I per ser diferents, la fase inicial de descobriment del procés innovador és crítica per multiplicar les possibilitats d'èxit del projecte.
01-07-2013
0 Comentaris
1954 Visites

Altres publicacions

Avantatges del mètode Canvas

Les petites i mitjanes empreses no disposen de temps o recursos per fer complexos i costosos plans estratègics. El mètode Canvas d'anàlisi i definició de models de negoci és ideal per a les pimes, ja que els permet sortir del seu dia a dia per reflexionar de manera pràctica i eficient sobre els seus clients, proposta de valor, model d'empresa, i objectius de negoci, i comunicar-ho clarament a tota l'organització.
17-05-2013
0 Comentaris
7029 Visites

Altres publicacions

La Xina: obrir les portes de la Gran Muralla

El mercat xinès reclama una aposta per la implantació que vagi més enllà del clàssic model exportador. Ser presents de ple a la Xina és la millor opció per garantir l'èxit de la inversió. Només d'aquesta manera l'empresa podrà ser més a prop dels seus clients, distribuir de forma ràpida i conèixer de primera mà què passa al seu entorn. És l'hora d'obrir les portes de la Gran Muralla.
03-05-2013
0 Comentaris
1951 Visites

Altres publicacions

Mercats emergents i noves destinacions per l'empresa catalana

Els mercats amb economies emergents ens recorden que tot i que l'actual crisi sigui mundial, no vol dir que tot el món estigui en crisi. De fet, no s'està vivint de la mateixa manera a tot arreu. Si alguna cosa deixarà aquest període de turbulències econòmiques serà una reordenació i una multiplicació dels centres de poder i riquesa mundial que està generant ja noves oportunitats.
28-03-2013
0 Comentaris
5619 Visites
S'han trobat 312 resultats
de 1 a 10